- Příspěvky: 627
- Obdržená poděkování 40
Růžový Panter
- Pandy
- Autor tématu
- Offline
- Expert
Méně
Více
9 roků 11 měsíců zpět #2491
od Pandy
Odpověděl Pandy pro téma Růžový Panter
Tvar kanálku je kromě kulatého dost výrobně náročný např . hvězdice aj. A přiznám se nemám nato to měnit. práškový kov jče dobrý nápad mám v plánu udělat test s aspoň 20% Al. Tzv. Black lamp dávat již nebudu dost to snižuje objemovou hmotnost . Al dark naproti tomu ji pěkně zvýší.
Vrátil jsem se k testům kde jako předehřívač použiji diglykolové jádro z ROS zatím se to jeví jako perspektivní.
U hybridů progrese hoření je dost jiná než u TPH , pokud by se zvětšila plocha hoření je nutno zvětšit i trysku protože větší tlak bude působit proti tlaku v flašce a množství plynu se tím zmenší tím se prodlouží pouze doba chodu celkový tah se sníží. Hybrid pracuje v podstatě za konstantních podmínek . Podstatné zvýšení by napomohlo zvýšit tlak v flašce např.nějakým inertem dusík,helium ,ale to jsme zase konstrukčně někde jinde a tímto směrem zatím nejdu ,to je výzkum pro Czabu Boroše.
Vrátil jsem se k testům kde jako předehřívač použiji diglykolové jádro z ROS zatím se to jeví jako perspektivní.
U hybridů progrese hoření je dost jiná než u TPH , pokud by se zvětšila plocha hoření je nutno zvětšit i trysku protože větší tlak bude působit proti tlaku v flašce a množství plynu se tím zmenší tím se prodlouží pouze doba chodu celkový tah se sníží. Hybrid pracuje v podstatě za konstantních podmínek . Podstatné zvýšení by napomohlo zvýšit tlak v flašce např.nějakým inertem dusík,helium ,ale to jsme zase konstrukčně někde jinde a tímto směrem zatím nejdu ,to je výzkum pro Czabu Boroše.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- DRAGON-CZ
- Offline
- Začátečník
Méně
Více
- Příspěvky: 241
- Obdržená poděkování 6
9 roků 11 měsíců zpět #2490
od DRAGON-CZ
Odpověděl DRAGON-CZ pro téma Růžový Panter
Ahoj,
nebylo by lepší si pohrát s tvarem kanálku a do paliva přidat možná práškové kovy? Je mi jasné, že kulatý kanálek je výrobně atraktivnější, ale jde o to, aby se zvedla progresivita hoření jen při startu.
Ivo
nebylo by lepší si pohrát s tvarem kanálku a do paliva přidat možná práškové kovy? Je mi jasné, že kulatý kanálek je výrobně atraktivnější, ale jde o to, aby se zvedla progresivita hoření jen při startu.
Ivo
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Dušan
- Offline
- Začátečník
Méně
Více
- Příspěvky: 106
- Obdržená poděkování 11
9 roků 11 měsíců zpět #2481
od Dušan
Odpověděl Dušan pro téma Růžový Panter
Zdravím kolegovia.
Ono to prečo začal dávať Pandy viac menej ďalší dodatočný oxidant do tuhého inertného bloku paliva bol ten aby motor pri štarte lepšie zabral . Ono je poriadni rozdiel keď je ako palivo použitý PP ako (dosť netečné a lenivé , neochotné horieť) ,alebo je jadro odliate s nejakej inej živice napr. PU - HTPB – EPOXID + plus dodatočný oxidant. Dôvod pridania dodatočného AP alebo LiP , alebo iného oxidantu bol ten , zlepšiť a urýchliť pyrolízu pevného bloku paliva, za učelom zvýšenia tahu. (ponevač štarty na samé PP su velmi pomalé a raketa stráca stabilitu a chudák PANTER si to neraz odsral . Tento problém sme trochu s Pandym konzultovali cez ICQ, a som mu doporučoval pridať nejaký oxidant - ja som navrhol KN alebo NaN- von se chalan cítíí tak prečo nie hneď AP alebo LiP čo u mňa znamená obdiv , úctu a rešpekt. Dôležité je aby po pridaní oxidantu bol palivový segment samozhášivý - tudíš dôjde NO2 a motor chcípne a hotovo ,samotné palivové zrno sa ďalej neudrží v dalšom rozklade..
Ono to prečo začal dávať Pandy viac menej ďalší dodatočný oxidant do tuhého inertného bloku paliva bol ten aby motor pri štarte lepšie zabral . Ono je poriadni rozdiel keď je ako palivo použitý PP ako (dosť netečné a lenivé , neochotné horieť) ,alebo je jadro odliate s nejakej inej živice napr. PU - HTPB – EPOXID + plus dodatočný oxidant. Dôvod pridania dodatočného AP alebo LiP , alebo iného oxidantu bol ten , zlepšiť a urýchliť pyrolízu pevného bloku paliva, za učelom zvýšenia tahu. (ponevač štarty na samé PP su velmi pomalé a raketa stráca stabilitu a chudák PANTER si to neraz odsral . Tento problém sme trochu s Pandym konzultovali cez ICQ, a som mu doporučoval pridať nejaký oxidant - ja som navrhol KN alebo NaN- von se chalan cítíí tak prečo nie hneď AP alebo LiP čo u mňa znamená obdiv , úctu a rešpekt. Dôležité je aby po pridaní oxidantu bol palivový segment samozhášivý - tudíš dôjde NO2 a motor chcípne a hotovo ,samotné palivové zrno sa ďalej neudrží v dalšom rozklade..
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Mirek
- Offline
- Moderátor
Méně
Více
- Příspěvky: 1246
- Obdržená poděkování 81
9 roků 11 měsíců zpět #2473
od Mirek
Odpověděl Mirek pro téma Růžový Panter
Ahoj Vojto ,
Plný souhlas,
zdravý sedlácký rozum říká, že si můžu dovolit takovou míru profesionality na jakou mám znalostní, technické a ekonomické podmínky s uplatněním zásady přiměřenosti. Jinak z toho bude příběh bez konce ...
Velké díky Pandymu za dlouhodobé spřístupňování množstva informací z teorie a praxe hybridních motorů.
Debata na Fóru o Hybridních motorech má i díky dalším (Honza ,Michal a další) slušný rozsah a sledovanost.
Myslím, že pro informovanost a pochopení problematiky v řadách ostatních rakeťáků to má velký přínos.
Navrhuju používat pro označování hybridních motorů s přídavkem tuhého okysličovadla v palivu název - hybridní motor s duálním ( dvoufázovým) okysličovadlem, pro odlíšení od klasického hybridního motoru .. ??
Obohacení paliva o tuhé okysličovadlo se jeví jako poměrně jednoduchá cesta poskytující zlepšení spalovacího procesu a využití palivové tablety, zvýšení Isp a celkového impulzu motoru.
Doufám, že Pandy bude i dále úspěšně pokračovat.
Mirek
Plný souhlas,
zdravý sedlácký rozum říká, že si můžu dovolit takovou míru profesionality na jakou mám znalostní, technické a ekonomické podmínky s uplatněním zásady přiměřenosti. Jinak z toho bude příběh bez konce ...
Velké díky Pandymu za dlouhodobé spřístupňování množstva informací z teorie a praxe hybridních motorů.
Debata na Fóru o Hybridních motorech má i díky dalším (Honza ,Michal a další) slušný rozsah a sledovanost.
Myslím, že pro informovanost a pochopení problematiky v řadách ostatních rakeťáků to má velký přínos.
Navrhuju používat pro označování hybridních motorů s přídavkem tuhého okysličovadla v palivu název - hybridní motor s duálním ( dvoufázovým) okysličovadlem, pro odlíšení od klasického hybridního motoru .. ??
Obohacení paliva o tuhé okysličovadlo se jeví jako poměrně jednoduchá cesta poskytující zlepšení spalovacího procesu a využití palivové tablety, zvýšení Isp a celkového impulzu motoru.
Doufám, že Pandy bude i dále úspěšně pokračovat.
Mirek
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- vojta
- Offline
- Začátečník
Méně
Více
- Příspěvky: 140
- Obdržená poděkování 6
9 roků 11 měsíců zpět #2471
od vojta
Odpověděl vojta pro téma Růžový Panter
No, otázka je co je účel hry.
Zda nenáročná výroba , nenáročná obsluha,ekonomická dostupnost paliva , spolehlivost , rozumný výkon.
Nebo Hi-tech provedení, třeba i se špičkovým výkonem ovšem i za špičkovou cenu.
Osobně bych preferoval první variantu.Ovšem o motorech vím absolutní prd,tak mě nezbývá , než Vám oběma držet palce .
Tak ať se dílo dáří
Zda nenáročná výroba , nenáročná obsluha,ekonomická dostupnost paliva , spolehlivost , rozumný výkon.
Nebo Hi-tech provedení, třeba i se špičkovým výkonem ovšem i za špičkovou cenu.
Osobně bych preferoval první variantu.Ovšem o motorech vím absolutní prd,tak mě nezbývá , než Vám oběma držet palce .
Tak ať se dílo dáří
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Pandy
- Autor tématu
- Offline
- Expert
Méně
Více
- Příspěvky: 627
- Obdržená poděkování 40
9 roků 11 měsíců zpět #2467
od Pandy
Odpověděl Pandy pro téma Růžový Panter
Je to bohužel přesně tak jak popisuje Honza. V současné době je velký problém těsnění PIN ventilu a kdo pravidelně chodí na velký rakety jistě ví ,že startuje raketa vždy tak na 50-70% . Včera jsem například zjistil , že měkčený teflon v PIN ventilu je naprosto nanic a je nevhodný. Klasický teflon jenž doporučují v US patentu zase netěsní. Takže jsem opět někde v slepé uličce a nevím kam dál. PU těsnění mají volné koncové radikály a pomalu reagují s N2O. Je to sice pomalé a řeším to tak ,že to plním pár dnů před startem. Klasická guma v pin ventilu zase k konci na 99% blafne a vyhoří což mám vyzkoušeno.
U PIN ventilu jsem zůstal proto , protože jsem nenašel vhodný vysokotlaký ventil . Pokud se potom něco málo našlo ,tak to už zase nepasovalo délkou do rakety a muselo se vše předělávat. Leta jsem měl zato že to dle US patentu pojede ..mno praxe je jiná. Druhák mě šlo o to aby to bylo co nejednoduší bez složitých úprav a mohl si to doma udělat v podstatě kde kdo. Mno opět praxe se ukázala trochu jiná. Vlastní konstrukce ventilu by vyžadovala frézu a to je už nad moje možnosti. Je možnost ventil navrhnout ,nakreslit a nechat udělat což se dobře řekne ale hůře provede. Z vlastní zkušenosti vím ,že to vždy obnáší několik předělání a frézař/soustružník je z toho vždy na mrtvici a někdy nepomůžou ani peníze....lidově řečeno vás s tím pošle do prdele.
Ono nakonec se určitě přejde na klasický on/of ventil mám něco vyhlédnutého od firmy SwagerLoch , jenž se specializuje na vysokotlaké ventily i cv malém provedení , ale opět cena nebude vzhledem k tomu že to je nadnárodní firma tj bude to drahé , druhák opravou tak nějak pozbyde certifikace tlakové lahve platnost.
Pyroventil u této koncepce ale bude muset být zachován nevidím jiný způsob jak to prostě zapálit. U vstřikovače je možné na jemné děličce klidně udělat otvory 8 x 0,8 a platí pravidlo čím je jich více a čím jsou jemnější tím je směšovací poměr lepší. Je ještě možné si pohrát s geometrii jednotlivích direk a odělat to přesně tak jak měli němci v V2 na jutube je k tomu pěkné video . jenže to chce opět vyrobit spešl vrtací nástroj.
Přechod na litá paliva považuji za další krok vpřed. Já jsem se s utěsněním paliva něco nabojoval a nebezpečí propálení motoru je zde opravdu vysoké. Proto nepreferuji hliník páč ten už taje při 600stC ale nerez ta drží ještě v pohodě kolem 700stC. Dodnes mě to nic moc těsní , což je důsledek šišoidních trubek a kdo dnes prodá bezešvou trubku v délce pár desítek cm?? Opět problém.
V geometrii spalování paliva je jistě rezerva , ale je třeba si uvědomit , že hybridní motory pracuji trochu jinak než tph kde významnou roli hraje zahrazení a exponent hoření. U hybridu to jede tak nějak na stejné zahrazení jenž je pořád konstantní a rozhodující je tlak N2O v nádrži.
Zda je směšovací poměr v pořádku jde vidět na hrdle trysky pokud je z grafitu / i když i na kovu by to jistě bylo patrné/ Pokud jsou na trysce rýhy nebo ďůlky na vstupním kuželu je poměr špatný a část noxu fičí ven. proto tzv předehřívač svoji roli "asi" má protože nox se při 650stC rozkládá . Ale to je na delší debatu a zde se to asi nevyřeší k uplné spokojenosti.
U PIN ventilu jsem zůstal proto , protože jsem nenašel vhodný vysokotlaký ventil . Pokud se potom něco málo našlo ,tak to už zase nepasovalo délkou do rakety a muselo se vše předělávat. Leta jsem měl zato že to dle US patentu pojede ..mno praxe je jiná. Druhák mě šlo o to aby to bylo co nejednoduší bez složitých úprav a mohl si to doma udělat v podstatě kde kdo. Mno opět praxe se ukázala trochu jiná. Vlastní konstrukce ventilu by vyžadovala frézu a to je už nad moje možnosti. Je možnost ventil navrhnout ,nakreslit a nechat udělat což se dobře řekne ale hůře provede. Z vlastní zkušenosti vím ,že to vždy obnáší několik předělání a frézař/soustružník je z toho vždy na mrtvici a někdy nepomůžou ani peníze....lidově řečeno vás s tím pošle do prdele.
Ono nakonec se určitě přejde na klasický on/of ventil mám něco vyhlédnutého od firmy SwagerLoch , jenž se specializuje na vysokotlaké ventily i cv malém provedení , ale opět cena nebude vzhledem k tomu že to je nadnárodní firma tj bude to drahé , druhák opravou tak nějak pozbyde certifikace tlakové lahve platnost.
Pyroventil u této koncepce ale bude muset být zachován nevidím jiný způsob jak to prostě zapálit. U vstřikovače je možné na jemné děličce klidně udělat otvory 8 x 0,8 a platí pravidlo čím je jich více a čím jsou jemnější tím je směšovací poměr lepší. Je ještě možné si pohrát s geometrii jednotlivích direk a odělat to přesně tak jak měli němci v V2 na jutube je k tomu pěkné video . jenže to chce opět vyrobit spešl vrtací nástroj.
Přechod na litá paliva považuji za další krok vpřed. Já jsem se s utěsněním paliva něco nabojoval a nebezpečí propálení motoru je zde opravdu vysoké. Proto nepreferuji hliník páč ten už taje při 600stC ale nerez ta drží ještě v pohodě kolem 700stC. Dodnes mě to nic moc těsní , což je důsledek šišoidních trubek a kdo dnes prodá bezešvou trubku v délce pár desítek cm?? Opět problém.
V geometrii spalování paliva je jistě rezerva , ale je třeba si uvědomit , že hybridní motory pracuji trochu jinak než tph kde významnou roli hraje zahrazení a exponent hoření. U hybridu to jede tak nějak na stejné zahrazení jenž je pořád konstantní a rozhodující je tlak N2O v nádrži.
Zda je směšovací poměr v pořádku jde vidět na hrdle trysky pokud je z grafitu / i když i na kovu by to jistě bylo patrné/ Pokud jsou na trysce rýhy nebo ďůlky na vstupním kuželu je poměr špatný a část noxu fičí ven. proto tzv předehřívač svoji roli "asi" má protože nox se při 650stC rozkládá . Ale to je na delší debatu a zde se to asi nevyřeší k uplné spokojenosti.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Moderátoři: Koudy
Vygenerováno za 0.340 sekund