- Příspěvky: 70
- Obdržená poděkování 9
pár dotazů k výrobě trysek
- Přibyl
- Offline
- Nováček
Méně
Více
4 roků 4 měsíců zpět #5388
od Přibyl
Odpověděl Přibyl pro téma pár dotazů k výrobě trysek
Ahoj.
Dotaz na ty co dělají sádrové trysky. Jak moc ubývají ablací?
Já jsem pro první pokusy s motory zvolil betonové trysky z rychlobetonu, ale se sádrou by se asi pracovalo lépe.
Vyrobil jsem si formy. Forma má tři části. Největší část příjde dovnitř papírové trubky. Je to vlastně válec, který vyplňuje celou vnitřní část trubky skoro až na konec. Dole má stojánek, který zárověň určuje přesnou hloubu zasunutí vnitřní části formy. Tato vnitřní část určuje vnitřní polochu zátky s tryskou a hrdlo trysky.
Do této části pak zvrchu zasunu druhou část, která je otiskem expanzní části trysky.
Ještě mám takový kroužek, který mě zajistí, že čelní část zátky s tryskou má takový úkos směrem k plášti a dovnitř a tento prostor pak vylévám epoxidem - po vytvrdnutí betonu. Dovnitř pak naleju řidkou směs přesypanou přes sýtko a když to částečně zatvrdne, tak všechny části formy vyndám.
Původní představa byla, že i venkovní část formy bude jeden kus a vylisuju to do trubyčky ze sušší směsi a rovnou formy vyndám, ale pak tam vlastně vniká prostor s konkrétním obejem a bylo třeba přesně nadávkovat beton, aby tam nebyla nikde bublina. Navíc se to lepilo k formám a nešlo to. V betonu jsou navíc větší zrna. Postě naprd.
Měl jsem rovnou kupit rychlocement a ne beton.
Ablací se tryka o průměru 4mm rozšířila na 5mm. 6mm tryska pak zas na 7mm.
V další várce motory trochu prodloužím. S daným kanálkem mě vycházelo zahrazení (u 6mm) k 120, ale se zohledněním té ablace je pod 100.
Ta 4mm verze byl čelně/kanálkový motor, ale tah byl viditelně nedostatečný a už s tím nebudu experimentovat.
Na jaké zahrazení lze jít s cca 2mm tlustou papírovou stěnou? 140?
Dotaz na ty co dělají sádrové trysky. Jak moc ubývají ablací?
Já jsem pro první pokusy s motory zvolil betonové trysky z rychlobetonu, ale se sádrou by se asi pracovalo lépe.
Vyrobil jsem si formy. Forma má tři části. Největší část příjde dovnitř papírové trubky. Je to vlastně válec, který vyplňuje celou vnitřní část trubky skoro až na konec. Dole má stojánek, který zárověň určuje přesnou hloubu zasunutí vnitřní části formy. Tato vnitřní část určuje vnitřní polochu zátky s tryskou a hrdlo trysky.
Do této části pak zvrchu zasunu druhou část, která je otiskem expanzní části trysky.
Ještě mám takový kroužek, který mě zajistí, že čelní část zátky s tryskou má takový úkos směrem k plášti a dovnitř a tento prostor pak vylévám epoxidem - po vytvrdnutí betonu. Dovnitř pak naleju řidkou směs přesypanou přes sýtko a když to částečně zatvrdne, tak všechny části formy vyndám.
Původní představa byla, že i venkovní část formy bude jeden kus a vylisuju to do trubyčky ze sušší směsi a rovnou formy vyndám, ale pak tam vlastně vniká prostor s konkrétním obejem a bylo třeba přesně nadávkovat beton, aby tam nebyla nikde bublina. Navíc se to lepilo k formám a nešlo to. V betonu jsou navíc větší zrna. Postě naprd.
Měl jsem rovnou kupit rychlocement a ne beton.
Ablací se tryka o průměru 4mm rozšířila na 5mm. 6mm tryska pak zas na 7mm.
V další várce motory trochu prodloužím. S daným kanálkem mě vycházelo zahrazení (u 6mm) k 120, ale se zohledněním té ablace je pod 100.
Ta 4mm verze byl čelně/kanálkový motor, ale tah byl viditelně nedostatečný a už s tím nebudu experimentovat.
Na jaké zahrazení lze jít s cca 2mm tlustou papírovou stěnou? 140?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Mirek
- Offline
- Moderátor
Méně
Více
- Příspěvky: 1246
- Obdržená poděkování 81
5 roků 4 měsíců zpět #5070
od Mirek
Odpověděl Mirek pro téma pár dotazů k výrobě trysek
Data mají na internetu jepičí život, ty Béďovy odkazi už nejsou ....
V příloze je pár foto bakelitových trysek z nepoužitých trysek do ROS 50 (černé) a
ROS 40 (hnědé). Trysky dvojité jsou pouze slepené Epoxi 120 ze dvou kusu upravené nepoužité trysky.
Takovéto trysky byli úspěšně použity v reload motorech na sorbitolové i AP palivo bez problémů s lepeným spojem ...
Mirek
V příloze je pár foto bakelitových trysek z nepoužitých trysek do ROS 50 (černé) a
ROS 40 (hnědé). Trysky dvojité jsou pouze slepené Epoxi 120 ze dvou kusu upravené nepoužité trysky.
Takovéto trysky byli úspěšně použity v reload motorech na sorbitolové i AP palivo bez problémů s lepeným spojem ...
Mirek
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- PetrSi
- Offline
- Nováček
Méně
Více
- Příspěvky: 70
- Obdržená poděkování 16
5 roků 6 měsíců zpět #5017
od PetrSi
Odpověděl PetrSi pro téma pár dotazů k výrobě trysek
Beda tu psal :
V honbě za nižší hmotností motoru jsem zkonstruoval a vyzkoušel tuto dubovou trysku:
autofoliepraha.sweb.cz/nove%20trysky.jpg
Váha prázdného motoru je 23g a plného 66,7g. Motor má tah 3 Kg po dobu 1sekundy. Do hrdla 10 se natlačí kit, píchne se leštěná tyčka, co vyleze se šroubováčkem rozmaže na vstupní kužel 90 vrstvou cca 2mm. Po 8 hod při 30-40C se leštěný trn opatrně vykroutí. Jde to snadno. Tmel nekontrahuje.
Co to bylo za tmel? Odkaz na foto neexistuje.
Dík
V honbě za nižší hmotností motoru jsem zkonstruoval a vyzkoušel tuto dubovou trysku:
autofoliepraha.sweb.cz/nove%20trysky.jpg
Váha prázdného motoru je 23g a plného 66,7g. Motor má tah 3 Kg po dobu 1sekundy. Do hrdla 10 se natlačí kit, píchne se leštěná tyčka, co vyleze se šroubováčkem rozmaže na vstupní kužel 90 vrstvou cca 2mm. Po 8 hod při 30-40C se leštěný trn opatrně vykroutí. Jde to snadno. Tmel nekontrahuje.
Co to bylo za tmel? Odkaz na foto neexistuje.
Dík
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Pipoš
- Offline
- Nováček
Méně
Více
- Příspěvky: 21
- Obdržená poděkování 4
5 roků 6 měsíců zpět #5012
od Pipoš
Odpověděl Pipoš pro téma pár dotazů k výrobě trysek
Ano, palivo je stale totozne.
Ano, motor je jednoduchy reload z Al trubky. Na obou konzich jsou zevnitr vykrouzene zapichy pro segerky, na kterych spocivaji operne krouzky a tesnici o-krouzky. Utahuje se to sroubem prochazejicim valcovou matici nahore.
Raleta zatim neni, jsem ve stadiu pozemnich zkousek. Podle vypoctu by puvodni motor 32/28 mm mel mit impuls E-F, coz je casto az moc. Proto ted delam zmensenou verzi do trubky 25/20, s cilovym impulzem C-D.
Palivo jsem uz popsal drive, ma to sama pozitiva a socialni jistoty. Neomezena zivotnost polotovaru, snadne plneni motoru, velmi snadna separace od forem a trnu. Z vytvrzovani pri 150 °C neni treba mit obavy, je potreba mit susarnu nebo troubu s vetrakem. Jednoduche myti vodou a saponatem, snadne obrabeni hotovych zrn, ... proste znacka ideal.
Ano, motor je jednoduchy reload z Al trubky. Na obou konzich jsou zevnitr vykrouzene zapichy pro segerky, na kterych spocivaji operne krouzky a tesnici o-krouzky. Utahuje se to sroubem prochazejicim valcovou matici nahore.
Raleta zatim neni, jsem ve stadiu pozemnich zkousek. Podle vypoctu by puvodni motor 32/28 mm mel mit impuls E-F, coz je casto az moc. Proto ted delam zmensenou verzi do trubky 25/20, s cilovym impulzem C-D.
Palivo jsem uz popsal drive, ma to sama pozitiva a socialni jistoty. Neomezena zivotnost polotovaru, snadne plneni motoru, velmi snadna separace od forem a trnu. Z vytvrzovani pri 150 °C neni treba mit obavy, je potreba mit susarnu nebo troubu s vetrakem. Jednoduche myti vodou a saponatem, snadne obrabeni hotovych zrn, ... proste znacka ideal.
Poděkovali: PetrSi
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- PetrSi
- Offline
- Nováček
Méně
Více
- Příspěvky: 70
- Obdržená poděkování 16
5 roků 6 měsíců zpět #5011
od PetrSi
Odpověděl PetrSi pro téma pár dotazů k výrobě trysek
Díky. Nemůžuto to sice najít, ale ještě pohledám. Ten motor ID 20mm to používáš pro:" palivo je 8 % práškové PVC + 12 % změkčovadlo (dibutylsebakát) + 54 % oxidovadlo"
(jemně mletý NaNO3 + 2% Fe2O3) + 26 % Mg?
Je to ta konstrukce z Al trubky? Jaké rozměry na raketka a jaká je dostupnot? Mohl bys prosím napsat něco i k tomu palivu? Jak je bezpečná příprava, rizika atd.
Ta skladovatelnost je totiž velice dobrá vlastnost.
Díky
(jemně mletý NaNO3 + 2% Fe2O3) + 26 % Mg?
Je to ta konstrukce z Al trubky? Jaké rozměry na raketka a jaká je dostupnot? Mohl bys prosím napsat něco i k tomu palivu? Jak je bezpečná příprava, rizika atd.
Ta skladovatelnost je totiž velice dobrá vlastnost.
Díky
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Pipoš
- Offline
- Nováček
Méně
Více
- Příspěvky: 21
- Obdržená poděkování 4
5 roků 6 měsíců zpět #5010
od Pipoš
Odpověděl Pipoš pro téma pár dotazů k výrobě trysek
Ano, používám stále. Teď pracuji na miniaturní trysce do motoru ID 20 mm. Chci odlévat do jednorázové formičky vyrobené na 3D tiskárně.
Secar je dostupný na Ebayi z Německa, ale poštovné za 25kg pytel to prodraží. Zkusil bych se zeptat u firem, které dělají žáruvzdorné vyzdívky. Treba www.ditherm.cz...
Petr
Secar je dostupný na Ebayi z Německa, ale poštovné za 25kg pytel to prodraží. Zkusil bych se zeptat u firem, které dělají žáruvzdorné vyzdívky. Treba www.ditherm.cz...
Petr
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Moderátoři: Koudy
Vygenerováno za 0.313 sekund