- Příspěvky: 98
- Obdržená poděkování 3
pár dotazů k výrobě trysek
- Rado
- Offline
- Nováček
Méně
Více
9 roků 9 měsíců zpět #2732
od Rado
Odpověděl Rado pro téma pár dotazů k výrobě trysek
Ahojte,
skúšal niekto z vás urobiť PVC motor? V knihe od Dana Pollino sa spomina rychloschnuci beton/cement/tmel ako napr. tento Rockite albo Durham Rock Hard (www.jacobsrocketry.com/aer/casings_nozzles_headers.htm) . Ich vyhoda je ze su EXPANZNE cize schnutim zvacsuju svoj objem. Da sa nieco take zohnat aj u nas?
Mňa napadla sádra, tá má malú ale predsa len nejkú expanziu. Máte niekto skúsenosť s nejakou náhradou toho expanzného cementu príp. kde sa to dá u nás v EU zohnať? Tie náklady na dodanie dvojkilovej plechovky za pár dolárov sú asi 40$ len doprava...
Ďakujem, Rado
skúšal niekto z vás urobiť PVC motor? V knihe od Dana Pollino sa spomina rychloschnuci beton/cement/tmel ako napr. tento Rockite albo Durham Rock Hard (www.jacobsrocketry.com/aer/casings_nozzles_headers.htm) . Ich vyhoda je ze su EXPANZNE cize schnutim zvacsuju svoj objem. Da sa nieco take zohnat aj u nas?
Mňa napadla sádra, tá má malú ale predsa len nejkú expanziu. Máte niekto skúsenosť s nejakou náhradou toho expanzného cementu príp. kde sa to dá u nás v EU zohnať? Tie náklady na dodanie dvojkilovej plechovky za pár dolárov sú asi 40$ len doprava...
Ďakujem, Rado
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Béda
- Offline
- Začátečník
Méně
Více
- Příspěvky: 160
- Obdržená poděkování 3
9 roků 10 měsíců zpět - 9 roků 10 měsíců zpět #2650
od Béda
Odpověděl Béda pro téma pár dotazů k výrobě trysek
V honbě za nižší hmotností motoru jsem zkonstruoval a vyzkoušel tuto dubovou trysku:
autofoliepraha.sweb.cz/nove%20trysky.jpg
Váha prázdného motoru je 23g a plného 66,7g. Motor má tah 3 Kg po dobu 1sekundy. Do hrdla 10 se natlačí kit, píchne se leštěná tyčka, co vyleze se šroubováčkem rozmaže na vstupní kužel 90 vrstvou cca 2mm. Po 8 hod při 30-40C se leštěný trn opatrně vykroutí. Jde to snadno. Tmel nekontrahuje. Na suchém dřevě a papíru schne před očima. Použitá a očištěná tryska vypadá skoro lépe než nová. Nikde sebemenší náznak ohoření dřeva. Snadná opracovatelnost tmelu smirkem a skalpelem. Tmelem jsem zalepoval ucpávku i trysku do papírové trubky, kterou jsem si vyrobil z nasliňovací lepenky, stěna 1,8mm, délka 90. Kraje jsem navlhčil a zasenkoval a pro jistotu po zaschnutí zalepil vteřiňákem. U použité trysky stačilo vymazat vzniklé lunkry na vstupním kuželu, viz obr. Tmel u "vypálené" trysky při opravě zasychal okamžitě. Přebrušoval jsem jej po 1 minutě schnutí na plotýnce 50C. Váha trysky 5,6 gramu. Vše ostatní je snad patrno z obrázku. Na trysku použita dubová kulatina 24 z Bauhasu, svěrák, vrták 10, fréza viz foto, vyleštěný dřík vrtáku 6 a tmel. Toť vše. Popsaný motor byl úspěšně odzkoušen.
Béda
autofoliepraha.sweb.cz/nove%20trysky.jpg
Váha prázdného motoru je 23g a plného 66,7g. Motor má tah 3 Kg po dobu 1sekundy. Do hrdla 10 se natlačí kit, píchne se leštěná tyčka, co vyleze se šroubováčkem rozmaže na vstupní kužel 90 vrstvou cca 2mm. Po 8 hod při 30-40C se leštěný trn opatrně vykroutí. Jde to snadno. Tmel nekontrahuje. Na suchém dřevě a papíru schne před očima. Použitá a očištěná tryska vypadá skoro lépe než nová. Nikde sebemenší náznak ohoření dřeva. Snadná opracovatelnost tmelu smirkem a skalpelem. Tmelem jsem zalepoval ucpávku i trysku do papírové trubky, kterou jsem si vyrobil z nasliňovací lepenky, stěna 1,8mm, délka 90. Kraje jsem navlhčil a zasenkoval a pro jistotu po zaschnutí zalepil vteřiňákem. U použité trysky stačilo vymazat vzniklé lunkry na vstupním kuželu, viz obr. Tmel u "vypálené" trysky při opravě zasychal okamžitě. Přebrušoval jsem jej po 1 minutě schnutí na plotýnce 50C. Váha trysky 5,6 gramu. Vše ostatní je snad patrno z obrázku. Na trysku použita dubová kulatina 24 z Bauhasu, svěrák, vrták 10, fréza viz foto, vyleštěný dřík vrtáku 6 a tmel. Toť vše. Popsaný motor byl úspěšně odzkoušen.
Béda
Poslední změna: 9 roků 10 měsíců zpět uživatelem Béda.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Koudy
- Offline
- Moderátor
11 roků 4 měsíců zpět #220
od Koudy
Odpověděl Koudy pro téma Re: pár dotazů k výrobě trysek
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Koudy
- Offline
- Moderátor
11 roků 4 měsíců zpět - 11 roků 4 měsíců zpět #214
od Koudy
Odpověděl Koudy pro téma Re: pár dotazů k výrobě trysek
Taky koukám, tento typ paliva, by se mě líbil na menší jednorázové motorky, pro malé raketky. Třeba když chci jen někomu něco ukázat , nebo malou raketku darovat.
Poslední změna: 11 roků 4 měsíců zpět uživatelem Koudy.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Mirek
- Offline
- Moderátor
Méně
Více
- Příspěvky: 1246
- Obdržená poděkování 81
11 roků 4 měsíců zpět #211
od Mirek
Odpověděl Mirek pro téma Re: pár dotazů k výrobě trysek
Díky Pipos ,
tak toto je názorná ukážka toho, jak se díky debatě dostaneme k zajímavým informacím!
Z původního dotazu na trysky jsme se dostali k upozornění na toto méně známé palivo a jeho použití.
Sympatická hodnota Isp , skvělé skladovací vlastnosti, sndný "úklid" a efektní plamen za motorem.
Na druhé straně 26% přáškového Mg , je dost drahé , 12 % změkčovadlo (dibutylsebakát) ,nebo DOS (dioktylsebakát), DOA (dioktyladipát), DBF (dibutylftalát) - nevím jak je to s jejich dostupností a cenou. Chce to i jisté zkušenosti z práce s chemikáliemi. I vytvrzení při 150°C si vyžaduje více opatrnosti.
Zase někdo další pracuje kromě Dušana na exotičtějších palivech. Díky za informační nakopnutí!
Mirek
tak toto je názorná ukážka toho, jak se díky debatě dostaneme k zajímavým informacím!
Z původního dotazu na trysky jsme se dostali k upozornění na toto méně známé palivo a jeho použití.
Sympatická hodnota Isp , skvělé skladovací vlastnosti, sndný "úklid" a efektní plamen za motorem.
Na druhé straně 26% přáškového Mg , je dost drahé , 12 % změkčovadlo (dibutylsebakát) ,nebo DOS (dioktylsebakát), DOA (dioktyladipát), DBF (dibutylftalát) - nevím jak je to s jejich dostupností a cenou. Chce to i jisté zkušenosti z práce s chemikáliemi. I vytvrzení při 150°C si vyžaduje více opatrnosti.
Zase někdo další pracuje kromě Dušana na exotičtějších palivech. Díky za informační nakopnutí!
Mirek
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Pipoš
- Offline
- Nováček
Méně
Více
- Příspěvky: 21
- Obdržená poděkování 4
11 roků 4 měsíců zpět #209
od Pipoš
Odpověděl Pipoš pro téma Re: pár dotazů k výrobě trysek
Pod nátlakem přidávám pár informací o mojem palivu a motoru Zatím je to ve stavu vývoje a absolvoval jsem s tím několik efektních havárií, ale budiž... Nicméně doufám, že se konečně dočkám nějakých postřehů k těm tryskám...
Palivo je výstižně popsané na raketky.via.cz . Teoretické Isp = 165.
Vzhledem k tomu, ze jsem chemik a nikoli soustružník, tak pro začátek jsem zvolil cestu jednorázového motoru z papírové trubky. Až to bude chodit spolehlivě, počítám s variantou reload.
Papírovou trubku 26/32 (ORPA) vymáznu epoxidem po celé délce a vlepím pracně obroušenou keramickou trysku.
Vložím kopyto na kanál - kulatina 12 mm, na konci cca 40 mm závit M6. Závitová část se provleče tryskou a zajistí pérovou podložkou a křídlovou matkou.
Palivo je 8 % práškové PVC + 12 % změkčovadlo (dibutylsebakát) + 54 % oxidovadlo (jemně mletý NaNO3 + 2% Fe2O3) + 26 % Mg. Tato směs má neomezenou trvanlivost a konzistenci drobivé plastelíny. Palivo postupně tlačím do motoru okolo kopyta a utloukám vodovodní trubkou 25/18. Vytvrzení probíhá při 150 °C 1 hodinu. Po vychladnutí se kopyto snadno vytlačí. Vnitřní povrch kanálu zdrsním vyřezáním závitu M14. Kanál uzavřu vtlačením válcové zátky, což je papírová dutinka 15x60 vyplněná buďto sádrou pro motor bez výmetu, nebo sorbitolovu směsí jako pyrotechnický zpožďovač. Zátku zaleju epoxidem.
Zážeh probíhá palníkem domácí výroby (" hot-flash " pyrolant, detaily o konstrukci přístě do palníkového fóra) vloženým až na konec kanálu. Do budoucna plánuji instalaci zážehové tablety na začátek zátky, teď ale řeším ty zatracené trysky
Toto palivo jsem si oblíbil pro neomezenou životnost směsi, snadné plnění motoru a snadné čištení nástrojů - vše lze umýt vodou a saponátem. Práci s epoxidem se snažím omezovat na nejmenší nutnou míru... Rychlost hoření je pomalejší než sorbitky, další parametry zatím neznám. Stojan na měření tahu je taky rozpracovaný, teď ale mají nejvyšší prioritu b] trysky[/b]...
Palivo je výstižně popsané na raketky.via.cz . Teoretické Isp = 165.
Vzhledem k tomu, ze jsem chemik a nikoli soustružník, tak pro začátek jsem zvolil cestu jednorázového motoru z papírové trubky. Až to bude chodit spolehlivě, počítám s variantou reload.
Papírovou trubku 26/32 (ORPA) vymáznu epoxidem po celé délce a vlepím pracně obroušenou keramickou trysku.
Vložím kopyto na kanál - kulatina 12 mm, na konci cca 40 mm závit M6. Závitová část se provleče tryskou a zajistí pérovou podložkou a křídlovou matkou.
Palivo je 8 % práškové PVC + 12 % změkčovadlo (dibutylsebakát) + 54 % oxidovadlo (jemně mletý NaNO3 + 2% Fe2O3) + 26 % Mg. Tato směs má neomezenou trvanlivost a konzistenci drobivé plastelíny. Palivo postupně tlačím do motoru okolo kopyta a utloukám vodovodní trubkou 25/18. Vytvrzení probíhá při 150 °C 1 hodinu. Po vychladnutí se kopyto snadno vytlačí. Vnitřní povrch kanálu zdrsním vyřezáním závitu M14. Kanál uzavřu vtlačením válcové zátky, což je papírová dutinka 15x60 vyplněná buďto sádrou pro motor bez výmetu, nebo sorbitolovu směsí jako pyrotechnický zpožďovač. Zátku zaleju epoxidem.
Zážeh probíhá palníkem domácí výroby (" hot-flash " pyrolant, detaily o konstrukci přístě do palníkového fóra) vloženým až na konec kanálu. Do budoucna plánuji instalaci zážehové tablety na začátek zátky, teď ale řeším ty zatracené trysky
Toto palivo jsem si oblíbil pro neomezenou životnost směsi, snadné plnění motoru a snadné čištení nástrojů - vše lze umýt vodou a saponátem. Práci s epoxidem se snažím omezovat na nejmenší nutnou míru... Rychlost hoření je pomalejší než sorbitky, další parametry zatím neznám. Stojan na měření tahu je taky rozpracovaný, teď ale mají nejvyšší prioritu b] trysky[/b]...
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Moderátoři: Koudy
Vygenerováno za 0.367 sekund