- Příspěvky: 627
- Obdržená poděkování 40
Měření tahu raketových motorů
- Pandy
- Offline
- Expert
Méně
Více
9 roků 11 měsíců zpět #2522
od Pandy
Odpověděl Pandy pro téma Měření tahu raketových motorů
Dnes jsem motor po nočním louhování v kýblu s vodou rozdělal a pořádně vyčistil a prohlédl. Můj počáteční optimismus trochu opadl ,Motor dostal dost tepelný záhul. Bude třeba zvýšit izolaci lajneru ,kde použiji orig .fenolovou trubku a palivo se odleje do zvlášť papírových trubek.
Jako kritický bod ale vidím trysku , ta je ocelová a 3 sec chodu motoru je už poměrně velká tepelná zátěž a teplo se dál přenáší na tělo motoru. A jak psal už Mirek někde výše tepelná únosnost hnilíku / i když je to dural / je někde kolem 250stC ,tak tady vidím možné budoucí riziko.
Jde vidět ,že jednorázové bakelitové trysky Aerotechu mají krom jiného i výhodu v tom ,že jsou špatnými vodiči tepla a to se nepřenáší tak masivně na plášť.
Jako kritický bod ale vidím trysku , ta je ocelová a 3 sec chodu motoru je už poměrně velká tepelná zátěž a teplo se dál přenáší na tělo motoru. A jak psal už Mirek někde výše tepelná únosnost hnilíku / i když je to dural / je někde kolem 250stC ,tak tady vidím možné budoucí riziko.
Jde vidět ,že jednorázové bakelitové trysky Aerotechu mají krom jiného i výhodu v tom ,že jsou špatnými vodiči tepla a to se nepřenáší tak masivně na plášť.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Pandy
- Offline
- Expert
Méně
Více
- Příspěvky: 627
- Obdržená poděkování 40
9 roků 11 měsíců zpět #2519
od Pandy
Odpověděl Pandy pro téma Měření tahu raketových motorů
Graf ještě jednou protože se to překrývá s videem.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Pandy
- Offline
- Expert
Méně
Více
- Příspěvky: 627
- Obdržená poděkování 40
9 roků 11 měsíců zpět #2518
od Pandy
Odpověděl Pandy pro téma Měření tahu raketových motorů
Jedem z mnoha mých geniálních nápadů / jak jinak / bylo ,použít motor Aerotech a dát do něj sorbitolové palivo. Protože nepatřím mezi troškaře rozhodl jsem se použít motor 76 mm . Za přispění Honzy se dílo podařilo a zde je video z dnešního testu:
Jde vidět ,ž výzkum touto cestou je realizovatelný. V přiloze je ještě záznam z Redalsu kde jsou vidět všechny tyto brutální data!!
Takže model rakety V2 poletí tentokrát na sorbitol. Nebude to sice 1200m jak u originálního motoru s tahem 2200Ns ale počítám,že 3/4 km raketá v pohodě dá.
Jde vidět ,ž výzkum touto cestou je realizovatelný. V přiloze je ještě záznam z Redalsu kde jsou vidět všechny tyto brutální data!!
Takže model rakety V2 poletí tentokrát na sorbitol. Nebude to sice 1200m jak u originálního motoru s tahem 2200Ns ale počítám,že 3/4 km raketá v pohodě dá.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Pandy
- Offline
- Expert
Méně
Více
- Příspěvky: 627
- Obdržená poděkování 40
9 roků 11 měsíců zpět #2517
od Pandy
Odpověděl Pandy pro téma Měření tahu raketových motorů
Ahoj Mirku.
Jak jsem již v úvodu psal , o tomto motoru opravdu nic moc nevím ,měl jsem jen změřit data. Podle mě je chyba u takto výkonného motoru v lajneru. Ale to je jen moje doměnka.
Jak jsem již v úvodu psal , o tomto motoru opravdu nic moc nevím ,měl jsem jen změřit data. Podle mě je chyba u takto výkonného motoru v lajneru. Ale to je jen moje doměnka.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Mirek
- Autor tématu
- Offline
- Moderátor
Méně
Více
- Příspěvky: 1246
- Obdržená poděkování 81
9 roků 11 měsíců zpět #2515
od Mirek
Odpověděl Mirek pro téma Měření tahu raketových motorů
Ahoj Pandy ,
To je opravdu náročná práce.
Velké BP zrno s kanálem , lisované velkým tlakem (cca 2000 kp/cm2) - to by asi jen tak papírový liner nevydržel (možná z kartitu ?) a taky to vše složit se správnými vůlemi vůči sobě!
K roztržení pláště došlo dost rychle. Plášť ukážkově otevřený.
Ke ztrátě mechanických vlastností by se musel plášť zahřát na cca 230-250oC!
Prasklina v zrnu, či odseparování zrna od lineru - možný průšleh? Vada materiálu trubky motoru?
Co způsobilo ten nárůst zahrazení na kritickou hodnotu?
Jak byl ten motor zažehnut ? Nemohli zbytky zážehového systému snížit průchodnost trysky?
Bohužel málo vstupních informací pro rozumnější úvahy.
Mirek
To je opravdu náročná práce.
Velké BP zrno s kanálem , lisované velkým tlakem (cca 2000 kp/cm2) - to by asi jen tak papírový liner nevydržel (možná z kartitu ?) a taky to vše složit se správnými vůlemi vůči sobě!
K roztržení pláště došlo dost rychle. Plášť ukážkově otevřený.
Ke ztrátě mechanických vlastností by se musel plášť zahřát na cca 230-250oC!
Prasklina v zrnu, či odseparování zrna od lineru - možný průšleh? Vada materiálu trubky motoru?
Co způsobilo ten nárůst zahrazení na kritickou hodnotu?
Jak byl ten motor zažehnut ? Nemohli zbytky zážehového systému snížit průchodnost trysky?
Bohužel málo vstupních informací pro rozumnější úvahy.
Mirek
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Pandy
- Offline
- Expert
Méně
Více
- Příspěvky: 627
- Obdržená poděkování 40
9 roků 11 měsíců zpět - 9 roků 11 měsíců zpět #2507
od Pandy
Odpověděl Pandy pro téma Měření tahu raketových motorů
Zde je video z měření nového motoru na BP 40 mm. Šlo o nalisované jádro na velmi vysokou hustotu do Al lajneru s epoxidovou zátkou a fenolovou tryskou zalepenou do Al trubky.
Na podrobnosti konstrukce se mě prosím neptejte ,zahrazení a další hodnoty prostě nevím. Motor není mojí proveniencí , já měl za ůkol pouze pořídit data z měření.
Přestože konstruktér typ tohoto motoru cca 10x již úspěšně vyzkoušel jedenáctý pokus a jak jinak na stendu dopadl jak dopadl. |Naštěstí to na měřiči odnesly jen 2 závitové tyče. Bohužel data se z měřiče nezaznamenaly...nevím proč.
Před testem jsem vše zkontroloval a vše fungovalo jak mělo. Co mě ale překvapilo , je to že ten boční výmet nepřevrátil stend na bok. Byl pouze jen tak položený volně na udusané hlíně.
Na fotkách je vidět brutální plamen ,je to výřez z fotografie kdy došlo k enormnímu nárůstu exponentu hoření . Druhý snímek ukazuje kdy povolil plášť motoru. na dalších snímcích je vidět destrukce pláště
Na podrobnosti konstrukce se mě prosím neptejte ,zahrazení a další hodnoty prostě nevím. Motor není mojí proveniencí , já měl za ůkol pouze pořídit data z měření.
Přestože konstruktér typ tohoto motoru cca 10x již úspěšně vyzkoušel jedenáctý pokus a jak jinak na stendu dopadl jak dopadl. |Naštěstí to na měřiči odnesly jen 2 závitové tyče. Bohužel data se z měřiče nezaznamenaly...nevím proč.
Před testem jsem vše zkontroloval a vše fungovalo jak mělo. Co mě ale překvapilo , je to že ten boční výmet nepřevrátil stend na bok. Byl pouze jen tak položený volně na udusané hlíně.
Na fotkách je vidět brutální plamen ,je to výřez z fotografie kdy došlo k enormnímu nárůstu exponentu hoření . Druhý snímek ukazuje kdy povolil plášť motoru. na dalších snímcích je vidět destrukce pláště
Poslední změna: 9 roků 11 měsíců zpět uživatelem Pandy.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Moderátoři: Koudy
Vygenerováno za 0.341 sekund