- Příspěvky: 1246
- Obdržená poděkování 81
Vlastní výroba motorů
- Mirek
- Offline
- Moderátor
Méně
Více
10 roků 7 měsíců zpět #1541
od Mirek
Odpověděl Mirek pro téma Re: Vlastní výroba motorů
Ahoj Pavle ,
K tomu Isp
- když se podíváme na palivové zrno a jeho tloušťku stěny je zřejmé že motor bude hořet poměrně dlouho cca 3 sec. Tedy na rozdíl od běžných SB motorů menších průměrů ( s dobou hoření do 1,6 sec) tento motor má dostatek času na plnohodnotné hoření po zážehu, při kterém dochází k dokonalejšímu využití energie paliva.
SB motory mají běžně poměrně pomalý a plochý náběh motoru do max. tahu. V tomto čase je motor nedostačně natlakovaný a spalování probíhá s menší ůčinností (palivo vyfučí z trysky malou rychlostí) , co se projeví na nižší hodnotě Isp.
Delší doba hoření znamená zase větší průměr motoru - vnitřní průměr motoru = průměr kanálu palivového zrna + 2x( doba hoření paliva * rychlost hoření paliva ) + 2 * tloušťka papírové trubky(tepelná izolace paliva), anebo
vnitřní průměr motoru = průměr kanálu palivového zrna + 2x tloušťka stěny palivového zrna + 2 * tloušťka papírové trubky(tepelná izolace paliva).
Mirek
K tomu Isp
- když se podíváme na palivové zrno a jeho tloušťku stěny je zřejmé že motor bude hořet poměrně dlouho cca 3 sec. Tedy na rozdíl od běžných SB motorů menších průměrů ( s dobou hoření do 1,6 sec) tento motor má dostatek času na plnohodnotné hoření po zážehu, při kterém dochází k dokonalejšímu využití energie paliva.
SB motory mají běžně poměrně pomalý a plochý náběh motoru do max. tahu. V tomto čase je motor nedostačně natlakovaný a spalování probíhá s menší ůčinností (palivo vyfučí z trysky malou rychlostí) , co se projeví na nižší hodnotě Isp.
Delší doba hoření znamená zase větší průměr motoru - vnitřní průměr motoru = průměr kanálu palivového zrna + 2x( doba hoření paliva * rychlost hoření paliva ) + 2 * tloušťka papírové trubky(tepelná izolace paliva), anebo
vnitřní průměr motoru = průměr kanálu palivového zrna + 2x tloušťka stěny palivového zrna + 2 * tloušťka papírové trubky(tepelná izolace paliva).
Mirek
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Koudy
- Autor tématu
- Offline
- Moderátor
10 roků 7 měsíců zpět #1532
od Koudy
Odpověděl Koudy pro téma Re: Vlastní výroba motorů
Trocha inspirace .
Motor 1370 Ns
Průměr - 80 mm
Délka - 350mm
Palivo - sorbitol 65-35
Jádra - 2x 140mm váha 1200g kanál -18mm
Tryska -ocelová pr. 10mm
Dost mě překvapilo Isp 112 počítal jsem kolem 100
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Pandy
- Offline
- Expert
Méně
Více
- Příspěvky: 627
- Obdržená poděkování 40
10 roků 8 měsíců zpět #1517
od Pandy
Odpověděl Pandy pro téma Vlastní výroba motorů
Ahoj Mirku,
Dnes jsem se díval na můj učet u rocketmotorparts a trubky jsou odeslány!! i ty fenolplastové na které bylo v minulosti embargo a vysloveně je mimo USA nezasílali !! Tak jsem zvědav kdy dorazí protože jsem to posílal přes šipíto čímž sice nejsem nadšený ale nechtěl jsem u odesílatele pro jistotu dráždit hada bosou nohou.
Někdy zkusím objednat i to HTPB s tužidlem ,sice jsem jej již sehnal ale za zkoušku to stojí.
Ještě mám v USA objednanou a i zaplacenou knihu o raketových CP motorech tak jsem zvědav zda taky dorazí ,ale Rado si jí v minulosti objednával a dorazila.
Výzkum prostě nesmí být zastaven a musí pokračovat.
Dnes jsem se díval na můj učet u rocketmotorparts a trubky jsou odeslány!! i ty fenolplastové na které bylo v minulosti embargo a vysloveně je mimo USA nezasílali !! Tak jsem zvědav kdy dorazí protože jsem to posílal přes šipíto čímž sice nejsem nadšený ale nechtěl jsem u odesílatele pro jistotu dráždit hada bosou nohou.
Někdy zkusím objednat i to HTPB s tužidlem ,sice jsem jej již sehnal ale za zkoušku to stojí.
Ještě mám v USA objednanou a i zaplacenou knihu o raketových CP motorech tak jsem zvědav zda taky dorazí ,ale Rado si jí v minulosti objednával a dorazila.
Výzkum prostě nesmí být zastaven a musí pokračovat.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Mirek
- Offline
- Moderátor
Méně
Více
- Příspěvky: 1246
- Obdržená poděkování 81
10 roků 8 měsíců zpět #1516
od Mirek
Odpověděl Mirek pro téma Vlastní výroba motorů
Ahoj Pandy a díky ,
www.rocketmotorparts.com/ je opravdu velmi zajímavý. Zajímavé jsou i podrobné výkresy termosetových jedno i vícetryskových produktů, trubky na odlévání paliva, linery do motoru, ale i fenolické trubky na spalovací komory, těsnění plochá i O-kroužky a vše ostatní. Třešničkou na dortu jsou sady experimentálních motorů pro vlastní vývoj.
Šikovný je i RCS Parts Cross-Reference list v "Rocketry links" i "Users" - videa a popisy jejich sestavených motorů od cca
1000 Ns do 2250 Ns.
Pro motoráře web mlsů .
Mirek
www.rocketmotorparts.com/ je opravdu velmi zajímavý. Zajímavé jsou i podrobné výkresy termosetových jedno i vícetryskových produktů, trubky na odlévání paliva, linery do motoru, ale i fenolické trubky na spalovací komory, těsnění plochá i O-kroužky a vše ostatní. Třešničkou na dortu jsou sady experimentálních motorů pro vlastní vývoj.
Šikovný je i RCS Parts Cross-Reference list v "Rocketry links" i "Users" - videa a popisy jejich sestavených motorů od cca
1000 Ns do 2250 Ns.
Pro motoráře web mlsů .
Mirek
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Pandy
- Offline
- Expert
Méně
Více
- Příspěvky: 627
- Obdržená poděkování 40
10 roků 8 měsíců zpět #1479
od Pandy
Odpověděl Pandy pro téma Vlastní výroba motorů
Již pěknou řádku let sleduji stránky Geriho Rosenfilda z USA který stál u zrodu Aerotechu a má i svoje stránky . V minulosti byl na mnoho komponentů embargo mimo USA a mimo USA nic nezasílali. Nedávno jsem se jen tak ze zvědavosti podíval na jeho stránky co je případně nového a ejhle vznikl zde pěkný přehledný e-shop všech možných komponenntů na motory a ať hledám jak hledám nikde nevidím žádné restrikce na zasílání která dříve byla i na obyčejné papírové trubky!!
Je jasné,že asi zaslání AP nebude jen tak ,protože to vyžaduje tu jejich Hazmad ale vše ostatní vidím bez problémů.
Víceméně jsem dnes zkusil objednat nějaké trubky na motory do hybridu ,kde potřebuji přesně 1,000" na předehřívač /v novějších konstrukcích není ale nutný/ objednal jsem to a vše zatím proběhlo bez problémů. Tak jsem zvědav zda to dorazí.
Prodává se tam i HTPB sice s nižším hydroxylovým číslem .tj místo 2,2 je ted 1,9 a 1,8 ale to je nepatrná změna. Velice by mě zajímalo zda by to fakt šlo koupit. Já jej momentálně sice nepotřebuji z známých důvodů vlatního předzásobení podobným produktem ,ale ze zvědavosti bych to fakt chtěl vědět.
Jinak ty trubky mají pochopitelně výhodu a nevýhodu jak jinak výhoda je že jsou opravdu velice přesné ,což u nás sehnat je problém i přes velikou ochotu všemožných výrobců. Navíc to nevyrábějí z kdejakého odpadního či recyklovanýho papíru tj s krátkých vláken ale z kvalitní papíroviny. nevýhoda je v tom ,že rozměry jsou v těch jejich coulech což pro nás SI je utrpení.Krom toho sehnat trubku není jen tak.
Odkaz zde:
www.rocketmotorparts.com/
Je jasné,že asi zaslání AP nebude jen tak ,protože to vyžaduje tu jejich Hazmad ale vše ostatní vidím bez problémů.
Víceméně jsem dnes zkusil objednat nějaké trubky na motory do hybridu ,kde potřebuji přesně 1,000" na předehřívač /v novějších konstrukcích není ale nutný/ objednal jsem to a vše zatím proběhlo bez problémů. Tak jsem zvědav zda to dorazí.
Prodává se tam i HTPB sice s nižším hydroxylovým číslem .tj místo 2,2 je ted 1,9 a 1,8 ale to je nepatrná změna. Velice by mě zajímalo zda by to fakt šlo koupit. Já jej momentálně sice nepotřebuji z známých důvodů vlatního předzásobení podobným produktem ,ale ze zvědavosti bych to fakt chtěl vědět.
Jinak ty trubky mají pochopitelně výhodu a nevýhodu jak jinak výhoda je že jsou opravdu velice přesné ,což u nás sehnat je problém i přes velikou ochotu všemožných výrobců. Navíc to nevyrábějí z kdejakého odpadního či recyklovanýho papíru tj s krátkých vláken ale z kvalitní papíroviny. nevýhoda je v tom ,že rozměry jsou v těch jejich coulech což pro nás SI je utrpení.Krom toho sehnat trubku není jen tak.
Odkaz zde:
www.rocketmotorparts.com/
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Rado
- Offline
- Nováček
Méně
Více
- Příspěvky: 98
- Obdržená poděkování 3
11 roků 21 hodin zpět #1239
od Rado
Odpověděl Rado pro téma Re: Vlastní výroba motorů
Priatelia, som na tomto fore novy, takze ak som zacal temu ktora je niekde inde rozvedena do detailov, prepacte prosim.
Pracujem na motore, kde tryska a hlava bude upevnena 12 skrutkami v plasti a 2 o-kruzkami. Myslite si, ze to bude dostatotocne riesenie, aby nedoslo k vytrhnutiu trysky a hlavy (zatky) motora? Pojde o motor kategorie J, podla info od R. Nakku. Fotky trysky pripojim ked ich zmensim. Par kolegov z ineho fora mi doporucilo zavit pre mensie motory ale na to nemam ani techniku ani material ( hrubka steny plasta 2 mm), tryska presne osustruzena do plasta.
Mate niekto nafotene detaily upevnenia hlavy a trysky? Pouzivate silikonovy lepiaci tmel alebo ako to utesnujete?
Vdaka.
Pracujem na motore, kde tryska a hlava bude upevnena 12 skrutkami v plasti a 2 o-kruzkami. Myslite si, ze to bude dostatotocne riesenie, aby nedoslo k vytrhnutiu trysky a hlavy (zatky) motora? Pojde o motor kategorie J, podla info od R. Nakku. Fotky trysky pripojim ked ich zmensim. Par kolegov z ineho fora mi doporucilo zavit pre mensie motory ale na to nemam ani techniku ani material ( hrubka steny plasta 2 mm), tryska presne osustruzena do plasta.
Mate niekto nafotene detaily upevnenia hlavy a trysky? Pouzivate silikonovy lepiaci tmel alebo ako to utesnujete?
Vdaka.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Moderátoři: Koudy
Vygenerováno za 0.332 sekund