- Příspěvky: 261
- Obdržená poděkování 9
Hybridní motory
- Michal K
- Offline
- Začátečník
Méně
Více
9 roků 7 měsíců zpět #2866
od Michal K
Odpověděl Michal K pro téma Hybridní motory
Ahoj,
jestli můžu připojit svůj názor, co takhle připojit kulový ventil přímo na osu serva?
Např. tenhle generant.com/sov.shtml
stojí 35 USD, ale určitě by se našel i jiný.
M
jestli můžu připojit svůj názor, co takhle připojit kulový ventil přímo na osu serva?
Např. tenhle generant.com/sov.shtml
stojí 35 USD, ale určitě by se našel i jiný.
M
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Pandy
- Offline
- Expert
Méně
Více
- Příspěvky: 627
- Obdržená poděkování 40
9 roků 7 měsíců zpět #2865
od Pandy
Odpověděl Pandy pro téma Hybridní motory
Klasický sedlový ventyl či jehlový ventyl je dle mě nanic ,jednak na tl.flaškách bývá převážne ventil 90stupňů což koplikuje konstrukci . Musí se koupit nový ventil přímý 180stupňů. tyto sedlové ventily mají na sedle těsnění a čím vyšší tlak tím se musí laicky řečeno dorvat. Čím je sedlo vymáčklejší tím se dorvávají. S tím někdy nepohne ani prase jak je to dotažený.
Na N2O jde koupit spešl elektroventyl jenže je dost drahý a předně váží přes 500g k tomu cívka a 3/4 kg je jak vyšitejch.
Ty pneu ventily co psal Vojta jsem koumal taky sice od Festa ale obecně řečeno to různé firmy dělají podobně . Tam je pracovní tlak 6 či 8 barů. 65 barů jim rozhodně rozhodí sandál ,popřípadě ten el.magnet s tím ani nehne.
Samozřejmě je daleko vic řešení ale nemohu si dovolit koupit nějakou sestavu a pak zjistit že to nefunguje /což vetšinou nefunguje / a několik tisíc je vyhozenejch ,vrátit to většinou nejde.
Na N2O jde koupit spešl elektroventyl jenže je dost drahý a předně váží přes 500g k tomu cívka a 3/4 kg je jak vyšitejch.
Ty pneu ventily co psal Vojta jsem koumal taky sice od Festa ale obecně řečeno to různé firmy dělají podobně . Tam je pracovní tlak 6 či 8 barů. 65 barů jim rozhodně rozhodí sandál ,popřípadě ten el.magnet s tím ani nehne.
Samozřejmě je daleko vic řešení ale nemohu si dovolit koupit nějakou sestavu a pak zjistit že to nefunguje /což vetšinou nefunguje / a několik tisíc je vyhozenejch ,vrátit to většinou nejde.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- vojta
- Offline
- Začátečník
Méně
Více
- Příspěvky: 140
- Obdržená poděkování 6
9 roků 7 měsíců zpět #2859
od vojta
Odpověděl vojta pro téma Hybridní motory
Pandy
Možností je celá řada , k autonomnímu řízení můžeš postavit elektroniku na bázi MEMS gyroskopu ,nebo využít modelářská gyra.Aktivní uzavirací prvek může být servo,dnes není problém 20Kg a více.Nebo se poohlédnout třeba po elektromagnetických ventilech s přímým ovládáním šoupátka třeba tyhle 2009.oc.smc-cee.com/sk/product.asp?catal...127&product=128,nebo řady VDW
Nebo adaptovat různé elektromagnetické ventily třeba pro LPG u aut,či upravit vstřikovače LPG,CNG,NAFTA .
Neautonomní systém - vysílačka a hbité reakce operátora že.
U malých hybridů bych to asi neřešil tam stačí bezpečná vzdálenost rampy od diváků ,díky těžišti se bude v horizontálním letu pohybovat po balistické dráze .No a u velkých raket to už stojí za úvahu.Přeji veselou zábavu při virtuálních konstrukcích
Možností je celá řada , k autonomnímu řízení můžeš postavit elektroniku na bázi MEMS gyroskopu ,nebo využít modelářská gyra.Aktivní uzavirací prvek může být servo,dnes není problém 20Kg a více.Nebo se poohlédnout třeba po elektromagnetických ventilech s přímým ovládáním šoupátka třeba tyhle 2009.oc.smc-cee.com/sk/product.asp?catal...127&product=128,nebo řady VDW
Nebo adaptovat různé elektromagnetické ventily třeba pro LPG u aut,či upravit vstřikovače LPG,CNG,NAFTA .
Neautonomní systém - vysílačka a hbité reakce operátora že.
U malých hybridů bych to asi neřešil tam stačí bezpečná vzdálenost rampy od diváků ,díky těžišti se bude v horizontálním letu pohybovat po balistické dráze .No a u velkých raket to už stojí za úvahu.Přeji veselou zábavu při virtuálních konstrukcích
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Béda
- Offline
- Začátečník
Méně
Více
- Příspěvky: 160
- Obdržená poděkování 3
9 roků 7 měsíců zpět - 9 roků 7 měsíců zpět #2856
od Béda
Odpověděl Béda pro téma Hybridní motory
To je více než vyčerpávající odpověď hodící se doufám i ostatním do budoucna, jež by se při náhlém vnuknutí pustili do stavby hybridního, číslicově řízeného tryskáče. Ještě jedna možnost by byla. Nepoužít kulový ventil který otvírá a zavírá na pouhých 90 úhlových stupních, ale použít šroubovací, nejspíše kuželový ventil, který by na 1 až 2 celých otáčkách dovolil - umožnil dostatečný průtok. Silné servo (je pomalejší než mikroservo) se dokáže při nejvyšším dovoleném napětí otočit o 60 úhlových stupňů za 0,15 sekundy. Takže za 0,9 jedna otáčka. Kdyby na dvou otáčkách dokázal motor slušně zabrat, možná by to bylo východisko. Existují i navíjecí serva pro plachetnice. Mimo to jde jakékoliv standardní servo vykuchat, vyhází se elektronika, odstraní zarážky a pak se řídí zvenčí přímo jen motor. Mám vyzkoušeno. Dokonce mi fungovalo 2 roky v děšti a v mrazu na vratech coby samočinný zámek. Není to kdovíjakej fofr, ale touto cestou bych to zkusil já, kdybych se do toho pustil. Žádné drahé rychloventily, normálně ten co tam máš na fotkách. A rampu versus raketa bych upravil tak, aby se utrhla ze řetězu až při pořádném záběru motoru. Nějakej trhací zámek bych tam udělal. Kterej bude stokrát ověřený že neselže. Který selže až na soutěži
Béda, ... vrták do všeho
Béda, ... vrták do všeho
Poslední změna: 9 roků 7 měsíců zpět uživatelem Béda.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Pandy
- Offline
- Expert
Méně
Více
- Příspěvky: 627
- Obdržená poděkování 40
9 roků 7 měsíců zpět #2855
od Pandy
Odpověděl Pandy pro téma Hybridní motory
Otevírání tl.lahve pomocí serva mě napadlo už dávno ,za tímto účelem jse si i koupil za drahý peníz velké servo HS 805BB v tehdejší době to bylo nejsilnější možné sehnatelné servo. Bohužel nemám vysílačku, ale co je nejdůležitější servo je dost velké a do 100 mm rakety se k ventilu prostě nevejde atˇ jsem koumal s polohou jak koumal. prostě je tam málo místa. Dokonce mám s tím problém i v 150 mm raketě.
Druhá věc je ,že je třeba sehnat vhodný vysokotlaký ventil ,je třeba si ale uvědomit , že čím je průtok ventilem větší tím větší síla na něj působí a síla potřebná k otevření je značná a roste dost exponenciálně. takže najít vhodný kulový ventil pokud možno s nejnižším odporem při nulovém tlaku. Vyzkoušel jsem celou řadu ventilů našli se sice nějaké které se používají v hydraulice ale ty mají už při 0bar dost odpor tj.je potřeba někdy i pár kg na 1cm aby se otevřely. Mám tady i tahové měřidlo /mincíř /čím to měřím . Dobře vycházejí ventily Schwagerlog malé pěkné vysokotlaké nerez dělají se v ucelených řadách průměru a to jak metrické tak i coulové ale cena je vždy pár tisícovek nic levného.
Bedo...moc dobře si uvědomuji výhody otevíratelného ventilu a to ještě na dálkové ovládání. Párkrát raketa vlivem nedostatečného proudění N2O do spalovací komory měla nedostatečný výkon a letěla po balistické dráze ani si nedovedeš představit jak v ten moment jsem chtěl pomoci hypnozy motor zastavit....nešlo to .
Další šikovné řešení je použít pneumatické prvky od firmy Festo. Dělají pěkný kulový pneuventil malý jenž má požadovaný průtok do rakety se pěkně vleze ovládá se jen tlakovým vzduchem ,což by CO2 bombička vyřešila je k tomu i přislušné pneu servo / letečtí modeláři to občas používají na vyklopení podvozku / jenže pneu. ventil potřebuje vyšší silu na páku což se dá pořešit vyšším pracovním tlakem ale všechny pnemu prvky jsou na max. 8 barů což je málo. Zda snesou více a kolik by chtělo vyzkoušet . Opět několik tisícovek investice do pokusu. navíc ta pracovní tlapka v ventilu je z plastu a musela by se asi vyfrézovat z hliníku aby vydržela 60 Barů z CO2.
U toho malého hybridu to nemá žádnou cenu ten větší sice stojí za úvahu ale je tam málo místa.
problém už řeším několik let na největším hybridu ale je to otázka peněz . Takže to stojí a jde to bleším krokem vpřed.
viz test před lety zde:
Druhá věc je ,že je třeba sehnat vhodný vysokotlaký ventil ,je třeba si ale uvědomit , že čím je průtok ventilem větší tím větší síla na něj působí a síla potřebná k otevření je značná a roste dost exponenciálně. takže najít vhodný kulový ventil pokud možno s nejnižším odporem při nulovém tlaku. Vyzkoušel jsem celou řadu ventilů našli se sice nějaké které se používají v hydraulice ale ty mají už při 0bar dost odpor tj.je potřeba někdy i pár kg na 1cm aby se otevřely. Mám tady i tahové měřidlo /mincíř /čím to měřím . Dobře vycházejí ventily Schwagerlog malé pěkné vysokotlaké nerez dělají se v ucelených řadách průměru a to jak metrické tak i coulové ale cena je vždy pár tisícovek nic levného.
Bedo...moc dobře si uvědomuji výhody otevíratelného ventilu a to ještě na dálkové ovládání. Párkrát raketa vlivem nedostatečného proudění N2O do spalovací komory měla nedostatečný výkon a letěla po balistické dráze ani si nedovedeš představit jak v ten moment jsem chtěl pomoci hypnozy motor zastavit....nešlo to .
Další šikovné řešení je použít pneumatické prvky od firmy Festo. Dělají pěkný kulový pneuventil malý jenž má požadovaný průtok do rakety se pěkně vleze ovládá se jen tlakovým vzduchem ,což by CO2 bombička vyřešila je k tomu i přislušné pneu servo / letečtí modeláři to občas používají na vyklopení podvozku / jenže pneu. ventil potřebuje vyšší silu na páku což se dá pořešit vyšším pracovním tlakem ale všechny pnemu prvky jsou na max. 8 barů což je málo. Zda snesou více a kolik by chtělo vyzkoušet . Opět několik tisícovek investice do pokusu. navíc ta pracovní tlapka v ventilu je z plastu a musela by se asi vyfrézovat z hliníku aby vydržela 60 Barů z CO2.
U toho malého hybridu to nemá žádnou cenu ten větší sice stojí za úvahu ale je tam málo místa.
problém už řeším několik let na největším hybridu ale je to otázka peněz . Takže to stojí a jde to bleším krokem vpřed.
viz test před lety zde:
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Béda
- Offline
- Začátečník
Méně
Více
- Příspěvky: 160
- Obdržená poděkování 3
9 roků 7 měsíců zpět #2854
od Béda
Odpověděl Béda pro téma Hybridní motory
Sakra, takový malý motorek vypadá výborně. Jen bych tě Pandy poprosil, kolik ten celý aparát váží. Předpokládám, že těch 250g je pouze váha tekutého N2O. Možná by to raketoplán (nebo jiná obluda) uvezl na svých křídlech při řízeném návratu. A když už jsem v tom přemítáni...Nešlo by otevírání vstřikovače řídit servem? Dnešní serva mají tah 10 Kg na páce 1cm. V režimu otevřeno / zavřeno. Případně volnoběh. Tuším ale, že raketový motor má běžet buď naplno a nebo vůbec. Něco mezi nemá cenu a je to plýtvání palivem. Děkuju, Béda koumes
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Moderátoři: Koudy
Vygenerováno za 0.313 sekund