- Příspěvky: 1246
- Obdržená poděkování 81
Hybridní motory
- Mirek
- Offline
- Moderátor
Méně
Více
10 roků 6 měsíců zpět #1625
od Mirek
Odpověděl Mirek pro téma Hybridní motory
Ahoj Pandy ,
zjišťuji že sehnat větší průměry trubek a opravdu z "duralu" je dnes dosti náročné.
Občas se prezentuje jako dural i i "silumín" (AlSi) a podobně. Kdysy pro mne byly synonymem duralových profilů Kovohutě Děčín, to je však už jen hudba minulosti.
Dlouho jsem si žil ze szatrých zásob .
Napiš mi přesněji rozměry trubek , např. fí 50x2 mm , nebo fí 75x3 mm a také normu materiálu. Duralů je vícero druhů.
V příloze posílám označování AL a jeho slitin v pdf.
Mirek
zjišťuji že sehnat větší průměry trubek a opravdu z "duralu" je dnes dosti náročné.
Občas se prezentuje jako dural i i "silumín" (AlSi) a podobně. Kdysy pro mne byly synonymem duralových profilů Kovohutě Děčín, to je však už jen hudba minulosti.
Dlouho jsem si žil ze szatrých zásob .
Napiš mi přesněji rozměry trubek , např. fí 50x2 mm , nebo fí 75x3 mm a také normu materiálu. Duralů je vícero druhů.
V příloze posílám označování AL a jeho slitin v pdf.
Mirek
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Pandy
- Offline
- Expert
Méně
Více
- Příspěvky: 627
- Obdržená poděkování 40
10 roků 7 měsíců zpět #1623
od Pandy
Odpověděl Pandy pro téma Hybridní motory
Ahoj Mirku
Pokud by jsi věděl o nějakém prodejci duralových trubek dej vědět. Já jsem nic nenašel. Trubky beru zatím od Alupy,ale to jsou takové ty obyčejné sice pěkný výběr sortimentu ale není to dural.
Modelářské potřeby dural sice vedou ale jen malé průměry já scháním 50 a 75 mm
Pokud by jsi věděl o nějakém prodejci duralových trubek dej vědět. Já jsem nic nenašel. Trubky beru zatím od Alupy,ale to jsou takové ty obyčejné sice pěkný výběr sortimentu ale není to dural.
Modelářské potřeby dural sice vedou ale jen malé průměry já scháním 50 a 75 mm
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Mirek
- Offline
- Moderátor
Méně
Více
- Příspěvky: 1246
- Obdržená poděkování 81
10 roků 7 měsíců zpět #1622
od Mirek
Odpověděl Mirek pro téma Hybridní motory
Ahoj Pandy ,
Bohužel se obávám, že problémy s kvalitou, tolerancemi a ostatními vlastnostmi námi používaných materiálů, budou naším doživotním osudem a údělem.
Materiály a díly pro naše potřeby pokrýváme různými kompromisy, s tím co dokážeme u nás sehnat a je to pro nás v nějaké míře použitelné.
Holt rozměrové tolerance elektroizolační trubky mají tolerance rozměrů poněkuď volnejší než jsou požadavky pro komponenty raketového motoru!!
Duralové trubky (nejenom bahnohliníkové) se u nás dají sehnat, ale nikoliv v palcových rozměrech a tolerancích. Spolunažívání palců a centimetrů je občas celkem náročné.
S přáním radostného a úspěšného vyřešení problémů Mirek
Bohužel se obávám, že problémy s kvalitou, tolerancemi a ostatními vlastnostmi námi používaných materiálů, budou naším doživotním osudem a údělem.
Materiály a díly pro naše potřeby pokrýváme různými kompromisy, s tím co dokážeme u nás sehnat a je to pro nás v nějaké míře použitelné.
Holt rozměrové tolerance elektroizolační trubky mají tolerance rozměrů poněkuď volnejší než jsou požadavky pro komponenty raketového motoru!!
Duralové trubky (nejenom bahnohliníkové) se u nás dají sehnat, ale nikoliv v palcových rozměrech a tolerancích. Spolunažívání palců a centimetrů je občas celkem náročné.
S přáním radostného a úspěšného vyřešení problémů Mirek
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Pandy
- Offline
- Expert
Méně
Více
- Příspěvky: 627
- Obdržená poděkování 40
10 roků 7 měsíců zpět #1620
od Pandy
Odpověděl Pandy pro téma Hybridní motory
Zdravím
Ten pneumatickoselenoidový ventil je prostě dokonalý. Něco takového jsem léta sháněl bohužel zde je jediná možnost a to vyrobyt jej.
Na forum kozmonautika jsem si všiml i fotografie fenolpapírových trubek , s největší pravděpodobností máme stejného dodavatele protože já si je nechal dělat na Slovensku byli velice ochotní a na míru zhotoví skoro vše. Bohužel mnoho let bojuji s říkejme tomu tovární nepřesností či tolerancí. Nechal jsem si dělat papírové trubky a sedí vždy jen jeden rozměr ,to samé bylo i u těchto fenolovek ,ty se sice dají na soustruhu doupravit ale další problém je s šišatostí Al trubek ,vybrat fakt přesnou je nadlidské usilí. Totéž platí i o nerezu. Prostě i 5 desetin je naprosto normální tolerance což je ale pro moje potřeby už hodně protože gumové těsnění vyžaduje přesnost pod 3 desetiny. proto se občas stane že motor někudy odfoukne ,což se mě už cca 2-3 stalo!! Snažil jsem se sice honovací hlavou vnitřek trubek trochu srovnat-vybrousit ale žádná sláva to nikdy nebyla.
Proto jsem uvítal možnost koupit trubky zde:
www.rocketmotorparts.com/
První nákup jsem zkusil jen tak protože vím,že do zahraničí léta nic neposílaly a ejhle najednou to šlo.
Viz foto fenolovky jenž sedí na desetiny přesně!
Bohužel jsem chtěl udělat větší nákup a to i papírových trubek a najednou jsem zjistil že nepříjímají platbu přes zahraniční paypal a nejde opět přímo koupit cokoliv ,snad kormě AP ten podléhá HAZMADu.
Bohužel jejich rozměry jsou v palcích ale druhá výhoda je že lze v USA koupit duralové trubky /oproti našim bahnohliníkovým/ do kterých tyto papírové trubky a fenolovky naprosto přesně pasují.
Mno zatřetí ale všechen tento sortiment je jak by jistě Mirek poznamenal je cenově pro ty movitější.
I když cena fenolovek z SK není zrovna nejlevnější a nechat si udělat papírovky aspon co jse si nechal dělat já taky nebylo za hubičku krom toho jsou v podstatě na vyhození.
Ten pneumatickoselenoidový ventil je prostě dokonalý. Něco takového jsem léta sháněl bohužel zde je jediná možnost a to vyrobyt jej.
Na forum kozmonautika jsem si všiml i fotografie fenolpapírových trubek , s největší pravděpodobností máme stejného dodavatele protože já si je nechal dělat na Slovensku byli velice ochotní a na míru zhotoví skoro vše. Bohužel mnoho let bojuji s říkejme tomu tovární nepřesností či tolerancí. Nechal jsem si dělat papírové trubky a sedí vždy jen jeden rozměr ,to samé bylo i u těchto fenolovek ,ty se sice dají na soustruhu doupravit ale další problém je s šišatostí Al trubek ,vybrat fakt přesnou je nadlidské usilí. Totéž platí i o nerezu. Prostě i 5 desetin je naprosto normální tolerance což je ale pro moje potřeby už hodně protože gumové těsnění vyžaduje přesnost pod 3 desetiny. proto se občas stane že motor někudy odfoukne ,což se mě už cca 2-3 stalo!! Snažil jsem se sice honovací hlavou vnitřek trubek trochu srovnat-vybrousit ale žádná sláva to nikdy nebyla.
Proto jsem uvítal možnost koupit trubky zde:
www.rocketmotorparts.com/
První nákup jsem zkusil jen tak protože vím,že do zahraničí léta nic neposílaly a ejhle najednou to šlo.
Viz foto fenolovky jenž sedí na desetiny přesně!
Bohužel jsem chtěl udělat větší nákup a to i papírových trubek a najednou jsem zjistil že nepříjímají platbu přes zahraniční paypal a nejde opět přímo koupit cokoliv ,snad kormě AP ten podléhá HAZMADu.
Bohužel jejich rozměry jsou v palcích ale druhá výhoda je že lze v USA koupit duralové trubky /oproti našim bahnohliníkovým/ do kterých tyto papírové trubky a fenolovky naprosto přesně pasují.
Mno zatřetí ale všechen tento sortiment je jak by jistě Mirek poznamenal je cenově pro ty movitější.
I když cena fenolovek z SK není zrovna nejlevnější a nechat si udělat papírovky aspon co jse si nechal dělat já taky nebylo za hubičku krom toho jsou v podstatě na vyhození.
Poděkovali: Csaba
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Csaba
- Offline
- Nováček
Méně
Více
- Příspěvky: 17
- Obdržená poděkování 3
10 roků 7 měsíců zpět #1606
od Csaba
Odpověděl Csaba pro téma Hybridní motory
Ahoj,
no pamatujes na pyroforu jsem opisoval svuj problem se zadovazenim solenoidu pro N2O s vyssim prutokem - tak jsem navrhl a nechal vyrobit pneuventil na N2O, ktery je aktivovan stlacenym dusikem. Tato volba padla kvuli tomu, ze stejne tam bude zhaseni motoru danym plynem.
Ted v projektu Ardea bude dany ventil vyuzit pro plneni letoveho tanku tesne pred startem - viz:
forum.kozmonautika.sk/viewtopic.php?f=10&t=280&start=150
cs
no pamatujes na pyroforu jsem opisoval svuj problem se zadovazenim solenoidu pro N2O s vyssim prutokem - tak jsem navrhl a nechal vyrobit pneuventil na N2O, ktery je aktivovan stlacenym dusikem. Tato volba padla kvuli tomu, ze stejne tam bude zhaseni motoru danym plynem.
Ted v projektu Ardea bude dany ventil vyuzit pro plneni letoveho tanku tesne pred startem - viz:
forum.kozmonautika.sk/viewtopic.php?f=10&t=280&start=150
cs
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Pandy
- Offline
- Expert
Méně
Více
- Příspěvky: 627
- Obdržená poděkování 40
10 roků 7 měsíců zpět #1604
od Pandy
Odpověděl Pandy pro téma Hybridní motory
Tady je foto jednoho udělátoru na plnění N2O těsně před startem. Mě se na tomto líbí akorát ten rudl s bombou.Nejsem moc příznivcem tohoto systému,ale na druhé fotografii je vidět mohutný selenoidový ventyl na ovládání plnění. Dost jsem v minulosti googlil a dá se koupit i u nás. Cena je pro zvídavé ovšem pár tisícovek !!
Poděkovali: Csaba
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Moderátoři: Koudy
Vygenerováno za 0.345 sekund