- Příspěvky: 627
- Obdržená poděkování 40
Hybridní motory
- Pandy
- Offline
- Expert
Méně
Více
9 roků 7 měsíců zpět - 9 roků 7 měsíců zpět #2851
od Pandy
Odpověděl Pandy pro téma Hybridní motory
V rámci unifikace jsem postavil další hybridní motor ,dalo by se říci motorek s 250 g flaškou N2O . Vypočtený a navržený výkon by měl být někde kolem 350 Ns.
U hybridních motoru jsem trochu pozměnil koncepci a místo nerez trubky na zábradlí použiji trubku z aerotech motoru. Jednak je lehčí, přesnější a hlavně se dá potom využít i jako motor TPH jen se dá náplň aerotech. Krom toho mám vyzkoušené ,že se dají udělat i sorbitolová jádra a létá to s mírnou upravou taktéž. Takže taková univerzálnost v raketových motoerech.
U hybridních motoru jsem trochu pozměnil koncepci a místo nerez trubky na zábradlí použiji trubku z aerotech motoru. Jednak je lehčí, přesnější a hlavně se dá potom využít i jako motor TPH jen se dá náplň aerotech. Krom toho mám vyzkoušené ,že se dají udělat i sorbitolová jádra a létá to s mírnou upravou taktéž. Takže taková univerzálnost v raketových motoerech.
Poslední změna: 9 roků 7 měsíců zpět uživatelem Pandy.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Pandy
- Offline
- Expert
Méně
Více
- Příspěvky: 627
- Obdržená poděkování 40
9 roků 11 měsíců zpět #2527
od Pandy
Odpověděl Pandy pro téma Hybridní motory
Odlité jádro do nové koncepce hybridního motoru , na kterém se usilovně pracuje.
V popředí hotová jádra z PU431 odlitá do orig. trubek Aerotech . V zadu jde vidět hliníkové pouzdro s čely a středovým trnem. Papírová trubka se vloží do tohoto přípravku odleje se směs a druhým čelem se to dotáhne. Vše se musí pečlivě naseparovat .Já používám separátor v spreji Axon. Hliník proto . protože se po 24 hod vytvrzování musí ještě PU dotvrdit v troubě cpři 60st C 15 hod a hnilík dobře vede teplo.Ten dřevěný kolik s podstavcem potom slouží k odříznutí přebytečné trubky po vytvrzení na soustruhu + přesné nařezání segmentu.
Složení je takové , aby výsledný plamen byl za raketou modrý.....tak jsem zvědav.
V popředí hotová jádra z PU431 odlitá do orig. trubek Aerotech . V zadu jde vidět hliníkové pouzdro s čely a středovým trnem. Papírová trubka se vloží do tohoto přípravku odleje se směs a druhým čelem se to dotáhne. Vše se musí pečlivě naseparovat .Já používám separátor v spreji Axon. Hliník proto . protože se po 24 hod vytvrzování musí ještě PU dotvrdit v troubě cpři 60st C 15 hod a hnilík dobře vede teplo.Ten dřevěný kolik s podstavcem potom slouží k odříznutí přebytečné trubky po vytvrzení na soustruhu + přesné nařezání segmentu.
Složení je takové , aby výsledný plamen byl za raketou modrý.....tak jsem zvědav.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Pandy
- Offline
- Expert
Méně
Více
- Příspěvky: 627
- Obdržená poděkování 40
10 roků 1 měsíc zpět #2368
od Pandy
Odpověděl Pandy pro téma Hybridní motory
Takže Polskému raketovému nadšenci se podařil 13.6.2013 první ůspěšný let rakety na hybridní pohon,což je hystoricky první polský start na amatersky zhotovený motor. Jde vidět,že na vývoji motorů pracuje mnoho nadšenců a proto vývoj nesmí opadnout!!
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- dudo
- Offline
- Nováček
Méně
Více
- Příspěvky: 43
- Obdržená poděkování 0
10 roků 6 měsíců zpět #1733
od dudo
Odpověděl dudo pro téma Hybridní motory
Neviem, či moja informácia niekomu pomôže, ale chcel by som uverejniť kontakt na predajcu duralu, dobre sa s ním komunikuje a predáva fakt dural.
Skúste toto : www.decko-nr.sk
Skúste toto : www.decko-nr.sk
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Pandy
- Offline
- Expert
Méně
Více
- Příspěvky: 627
- Obdržená poděkování 40
10 roků 6 měsíců zpět #1629
od Pandy
Odpověděl Pandy pro téma Hybridní motory
Ahoj Mirku,
Nejsem až takový specialista na Al slitiny ,v podstatě je možné hned na začátku je rozdělit na svařitelné a nesvařitelné tj ty jenž jsou ještě za tepla vytvrzovány.
Ideálné dle mě by byla 2024 nebo 2017 ,dobré mechanické vlastnosti tj.pevnost má i 7075.
Nebyl by problém je koupit v USA u RouseTechu .ale opět nekompaktibilita v mírách tj couly!!. Potřeboval bych 50x2 a 75x3 . ovšem do motoru 50x2 už nebudu vrtat je z nerezu sice to není bezešvá trubka ale podélně svařovaná,v podstatě jsem s ní spokojen. Uspora na hmotnosti by zde byla pouze cca 200g.
U motoru 75 mm budu silně uvažovat celý jej předělat na ty coulové trubky,obzvlášť pokud do nich seženu kalibrované papírové a fenolové lajnery.
Mě fenolpaírové lajnery dělali na Slovensku a to zde:
www.dlx.sk/tycearury_04.php
O firmě elektorizolant jsem se dověděl bohužel později.
Nejsem až takový specialista na Al slitiny ,v podstatě je možné hned na začátku je rozdělit na svařitelné a nesvařitelné tj ty jenž jsou ještě za tepla vytvrzovány.
Ideálné dle mě by byla 2024 nebo 2017 ,dobré mechanické vlastnosti tj.pevnost má i 7075.
Nebyl by problém je koupit v USA u RouseTechu .ale opět nekompaktibilita v mírách tj couly!!. Potřeboval bych 50x2 a 75x3 . ovšem do motoru 50x2 už nebudu vrtat je z nerezu sice to není bezešvá trubka ale podélně svařovaná,v podstatě jsem s ní spokojen. Uspora na hmotnosti by zde byla pouze cca 200g.
U motoru 75 mm budu silně uvažovat celý jej předělat na ty coulové trubky,obzvlášť pokud do nich seženu kalibrované papírové a fenolové lajnery.
Mě fenolpaírové lajnery dělali na Slovensku a to zde:
www.dlx.sk/tycearury_04.php
O firmě elektorizolant jsem se dověděl bohužel později.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Csaba
- Offline
- Nováček
Méně
Více
- Příspěvky: 17
- Obdržená poděkování 3
10 roků 6 měsíců zpět #1627
od Csaba
Odpověděl Csaba pro téma Hybridní motory
Ahoj Pandy,
nuz diky za pochvalu – jinak taky to nebylo az tak jednoduche pri prvni zkousce dany ventil netesnil a tim taky prispel k prvni explozi – obsluha stendu bezne strilela motory z s-5ek a tam oni pouzivaji takovou membranu v kritickem prurezu trysky pro zvyseni poc. tlaku v komore pro RM na TPH. Nejak tady zapomneli, ze je to HRM…takze retezec techto omylu zpusobil prvni vybuch( u druhe exploze tam membrana uz nebyla ale bouchlo to stejne…)
Ty fenolove trubky jsem v te dobe nepouzil – voskova napln jsem nenechal vyhoret uplne a zbytecne jsem nechtel prodrazovat zkousky (30x…).
Sranda je, ze tyto trubky mam od elektroizolantu.cz, kde se mi docela trefili. A zase nepouzivam „O“ krouzky v komore – vsechno se vymaze pastou + zavity a je to. Je jasne, ze tady si to muzu dovolit – je to ocel a ne hlinikova slitina(obecne je krit. Teplota cca 177°C, co neni problem dosahnout – u oceli cca dvounasobek teto teploty, kdy jeste nedochazi ke signifikantnim zmenam ve structure material.
S duralem mam taky problem – clovek se bavi s nekym v zahranici, ten se zepta, kde bydlim, posune to dal sem, a tady z duralu se vyklube nejake hlinikove bahno max, o kvalite AMgneco, coz je nevytvrditelna hlinikova slitina s polovicni pevnosti v porovnani s duralem (AMg4Cu1) napr.
Chce to nejakej kontakt na Ukrajinu, nebo Rusko.
cs
nuz diky za pochvalu – jinak taky to nebylo az tak jednoduche pri prvni zkousce dany ventil netesnil a tim taky prispel k prvni explozi – obsluha stendu bezne strilela motory z s-5ek a tam oni pouzivaji takovou membranu v kritickem prurezu trysky pro zvyseni poc. tlaku v komore pro RM na TPH. Nejak tady zapomneli, ze je to HRM…takze retezec techto omylu zpusobil prvni vybuch( u druhe exploze tam membrana uz nebyla ale bouchlo to stejne…)
Ty fenolove trubky jsem v te dobe nepouzil – voskova napln jsem nenechal vyhoret uplne a zbytecne jsem nechtel prodrazovat zkousky (30x…).
Sranda je, ze tyto trubky mam od elektroizolantu.cz, kde se mi docela trefili. A zase nepouzivam „O“ krouzky v komore – vsechno se vymaze pastou + zavity a je to. Je jasne, ze tady si to muzu dovolit – je to ocel a ne hlinikova slitina(obecne je krit. Teplota cca 177°C, co neni problem dosahnout – u oceli cca dvounasobek teto teploty, kdy jeste nedochazi ke signifikantnim zmenam ve structure material.
S duralem mam taky problem – clovek se bavi s nekym v zahranici, ten se zepta, kde bydlim, posune to dal sem, a tady z duralu se vyklube nejake hlinikove bahno max, o kvalite AMgneco, coz je nevytvrditelna hlinikova slitina s polovicni pevnosti v porovnani s duralem (AMg4Cu1) napr.
Chce to nejakej kontakt na Ukrajinu, nebo Rusko.
cs
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Moderátoři: Koudy
Vygenerováno za 0.355 sekund