- Příspěvky: 160
- Obdržená poděkování 3
Má součastná tvorba :)
- Béda
- Offline
- Začátečník
Méně
Více
9 roků 7 měsíců zpět #2860
od Béda
Odpověděl Béda pro téma Má součastná tvorba :)
Tak zatím to sice neletělo, ale RK zůstal celý. Pro začátek jsem použil 2 motory o tahu 3 Kg po dobu 1s. Jak vidno, nějak se tomu nechtělo. V záloze již mám motor od Marceluse s dostatečným tahem, ale ten po vyhoření váží 615g.
Což mi pro změnu způsobuje potíže s vyvážením. Nebojte, však ono to nakonec poletí. Ovšem jakým stylem, to je zatím ve hvězdách. autofoliepraha.sweb.cz/1.%20start%20zkouska%20RK.MOV
Béda, strůjce všeho "nemožného"
Což mi pro změnu způsobuje potíže s vyvážením. Nebojte, však ono to nakonec poletí. Ovšem jakým stylem, to je zatím ve hvězdách. autofoliepraha.sweb.cz/1.%20start%20zkouska%20RK.MOV
Béda, strůjce všeho "nemožného"
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Béda
- Offline
- Začátečník
Méně
Více
- Příspěvky: 160
- Obdržená poděkování 3
9 roků 7 měsíců zpět - 9 roků 7 měsíců zpět #2801
od Béda
Odpověděl Béda pro téma Má součastná tvorba :)
No teda, Marcelusi, to je nabídka která se neodmítá... Ještě nemám dokončené uložení motoru, tím lépe. Ten graf je přesně to, co by raketoplán potřeboval. Ani málo, ani moc a ještě k tomu vyvážený průběh tahu. Nemusíme s tím nijak spěchat, první let se odehraje až nejspíš v Lednu. Ono taky s počasím to nebude jednoduché najít kloudné startovní okno a tak. Záznam letu aby za něco stál a vůbec kolem toho startu bude humbuk jak na mysu Canaveral. Tak to teda děkuju, to by mne ani nenapadlo taková vstřícnost. Já mám akorát ten přebíjecí motor co byl v Sršňovi. A ten by raketoplán jen vyšoupnul z rampy. Důležité je, aby i první start ( a jakýkoli další) měl slušný zátah a dostal jsem mašinu aspoň do 50m. Jinak to nestačim srovnat a rozsekám to. Pod stromeček jsem si nadělil 3 osé gyro a novou RC soupravu 2,4GHz s datovým klíčem, takže to nejde ničim rušit. Sršeň byl při jednom zkušebním letu rušen v pásmu 35MHz a už neexistuje. Šel obloukem na plný tah do pole. Takže to bych nerad opakoval.
Za pár dní se ozvu přes SZ, teď to musím vstřebat, tolika štěstí najednou a prohlídnout si pořádně co to máš za motory. Děkuju, za pár dní se ozvu.
Béda
Edit: Děkuji Pandymu za podstatné informace. Mám ve zvyku s ničím se moc nes..párat. Ne vždycky je nejlepší metoda. To vyvážení, poloha a úhel motoru mi dělá největší starosti. Žádné nádrže SRB ani jiné se stavět nebudou. Pošlu nahoru holou mašinu, normálně na hulváta. Já nevim, že ti Američani to dělali tak složitě
Za pár dní se ozvu přes SZ, teď to musím vstřebat, tolika štěstí najednou a prohlídnout si pořádně co to máš za motory. Děkuju, za pár dní se ozvu.
Béda
Edit: Děkuji Pandymu za podstatné informace. Mám ve zvyku s ničím se moc nes..párat. Ne vždycky je nejlepší metoda. To vyvážení, poloha a úhel motoru mi dělá největší starosti. Žádné nádrže SRB ani jiné se stavět nebudou. Pošlu nahoru holou mašinu, normálně na hulváta. Já nevim, že ti Američani to dělali tak složitě
Poslední změna: 9 roků 7 měsíců zpět uživatelem Béda.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Pandy
- Offline
- Expert
Méně
Více
- Příspěvky: 627
- Obdržená poděkování 40
9 roků 7 měsíců zpět #2800
od Pandy
Odpověděl Pandy pro téma Má součastná tvorba :)
Pěkná práce Beďo !!!
Jde vidět že si vždycky čas najdeš.
Obecně já k raketoplánům mám rezervovaný přístup, protože co jsem vždy viděl letět modely tak to byly větší či menší salta.
Nevím ,zda si modeláři konstruktéři uvědomují velmi podstatnou věc a to že výslednice tahu motorů musí směřovat do středu těžiště a to pořád!!! Proto motory SRB mají možnost vektoru tahu 4% ale hlavně ty 3 motory SSME při startu "tlačí" proti aerodynamickému odporu raketoplánu /orbiteru/ a všiměte si na videjích že poměrně pod dost velkým uhlem. A v tom je vlastně celý kámen urazu startů modelů. Karel Jeeřábek se snaží tento problém řešit protilehlým deflektorem jenž by měl vyrovnat ten klopný efekt .
Problém u modelů je stanovit těžiště aerodynamických sil , a pokud se použijí motory v boostrech je třeba znát jejich tahovou charakteristiku a na základě toho zvolit vhodný motor do samotného raketoplánu. Nevím jak to Beda bude koncipovat zda jen raketoplán nebo se modelářsky rozmáchna a postaví to i s těma boostrama a tou oranžovou hlavní nádrží.
Ideální by bylo v aerodynamickém tunelu zjistit charakteristiku rychlosti na vztlakové síle tím by se dal navrnout motor jenž by tuto sílu vyrovnával .
Jde vidět že si vždycky čas najdeš.
Obecně já k raketoplánům mám rezervovaný přístup, protože co jsem vždy viděl letět modely tak to byly větší či menší salta.
Nevím ,zda si modeláři konstruktéři uvědomují velmi podstatnou věc a to že výslednice tahu motorů musí směřovat do středu těžiště a to pořád!!! Proto motory SRB mají možnost vektoru tahu 4% ale hlavně ty 3 motory SSME při startu "tlačí" proti aerodynamickému odporu raketoplánu /orbiteru/ a všiměte si na videjích že poměrně pod dost velkým uhlem. A v tom je vlastně celý kámen urazu startů modelů. Karel Jeeřábek se snaží tento problém řešit protilehlým deflektorem jenž by měl vyrovnat ten klopný efekt .
Problém u modelů je stanovit těžiště aerodynamických sil , a pokud se použijí motory v boostrech je třeba znát jejich tahovou charakteristiku a na základě toho zvolit vhodný motor do samotného raketoplánu. Nevím jak to Beda bude koncipovat zda jen raketoplán nebo se modelářsky rozmáchna a postaví to i s těma boostrama a tou oranžovou hlavní nádrží.
Ideální by bylo v aerodynamickém tunelu zjistit charakteristiku rychlosti na vztlakové síle tím by se dal navrnout motor jenž by tuto sílu vyrovnával .
Poděkovali: Béda
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Béda
- Offline
- Začátečník
Méně
Více
- Příspěvky: 160
- Obdržená poděkování 3
9 roků 7 měsíců zpět #2791
od Béda
Odpověděl Béda pro téma Má součastná tvorba :)
Tak jsem dneska konečně dostavěl raketoplán. Dalo mi to zabrat, stavěl jsem ho celý týden. Je to celé ze ze stavebního polystyrenu střední hustoty. A potažené různými foliemi. Spodní část je z černé folie z jednoho kusu a vytváří tak nosnou část celé konstrukce. Pevnostní efekt folie je velmi výrazný a nejvíce je znát na směrovce, která je tvrdá jak prkno. Ale také na čumáku, který je potažen 3D carbon folií. Stejně tak náběžné hrany. Křídla jsou dělená na šířku 1m, aby se to vešlo do auta. Délka 198cm. Váha 2,6 Kg bez motorů a elektroniky. Sršeň byl moc malý a pořádně jsem na něj neviděl. Tak teď mám tohle. Po vánocích to poletí do povětří
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Dušan
- Offline
- Začátečník
Méně
Více
- Příspěvky: 106
- Obdržená poděkování 11
9 roků 8 měsíců zpět #2762
od Dušan
Odpověděl Dušan pro téma Má součastná tvorba :)
Ty vole to bola žucha do zeme. Udelujem cenu krtek roku 2013
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Béda
- Offline
- Začátečník
Méně
Více
- Příspěvky: 160
- Obdržená poděkování 3
9 roků 8 měsíců zpět #2761
od Béda
Odpověděl Béda pro téma Má součastná tvorba :)
V rámci raketového výzkumu byl sestrojen dvoumetrový zkušební prototyp, který slouží (sloužil) pouze k získání informací o chování velké odlehčené rakety se záměrně slabým a lehkým motorem. Záznam letu poslouží k vývoji velkého, dálkově řízeného raketového stroje. Velikost záznamu 29MB.
autofoliepraha.sweb.cz/Guliver.MOV
Béda, Kazachstán
autofoliepraha.sweb.cz/Guliver.MOV
Béda, Kazachstán
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Moderátoři: Koudy
Vygenerováno za 0.313 sekund