- Příspěvky: 160
- Obdržená poděkování 3
Má součastná tvorba :)
- Béda
- Offline
- Začátečník
Méně
Více
9 roků 7 měsíců zpět - 9 roků 7 měsíců zpět #2907
od Béda
Odpověděl Béda pro téma Má součastná tvorba :)
Děkuju, ne každé přistání je dokonalé. Dneska jsem tomu natloukl čumák, protože jsem přes oblak dýmu neviděl na přistání a celkově to přistávalo z malé výšky. Touto dobou už je to spraveno, křídlům ani jiné nosné části ani avionice se nestalo nic. Na video už nemám místo na swebu. Start opět rovný bez zásahu do řízení. Rampa funguje. Zítra má foukat, takže raději počkám na klidné počasí a půjdu s tím pak na letiště kde je hodně místa. A pořádně to natáhnu do svislého letu, aby to na přistání mohlo nabrat pořádnou rychlost
Kvůli tomu hybridu jsem skoro nespal. Úplně ho tam vidím. Duralová láhev ve špici, pancéřová hadička a vzádu kýbl plastizolu napěchovanej AP Já bych to profounkul přes to servo před startem. Opatrně přiotevřel a zavřel. Pak teprva zapálil tabletu a potom otevřel kohout naplno. Určitě to nějak půjde.
Béda, trapič raketoplábu
drtič slepých uliček
Kvůli tomu hybridu jsem skoro nespal. Úplně ho tam vidím. Duralová láhev ve špici, pancéřová hadička a vzádu kýbl plastizolu napěchovanej AP Já bych to profounkul přes to servo před startem. Opatrně přiotevřel a zavřel. Pak teprva zapálil tabletu a potom otevřel kohout naplno. Určitě to nějak půjde.
Béda, trapič raketoplábu
drtič slepých uliček
Poslední změna: 9 roků 7 měsíců zpět uživatelem Béda.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Honza
- Offline
- Začátečník
Méně
Více
- Příspěvky: 167
- Obdržená poděkování 10
9 roků 7 měsíců zpět #2906
od Honza
Odpověděl Honza pro téma Má součastná tvorba :)
Ahoj.
Tak se to povedlo-první dokončený start raketoplánu s hladkým přistáním v CR. Jen pár poznatků ,po skončení tahu se model trochu propadl , jetli řízením nebo ztrátou vztlaku.Druhá věc mě překvapila ,že model docela pěkně doklouzal ,čekal sem že spadne jak kámen. Takže super. V motoru bylo použito jen jedno jádro pr.44mm L-150mm a menší kanál pr.12mm pro delší běh.Zvolil sem i větší trysku (10mm) a tím menší zahrazení a pomalejší rozběh. A docela to fungovalo. A hybrid do RK-rozhodně to není špatná myšlenka ,ale zas hromada práce. Jinak Bédo vytrvej.
HP
Tak se to povedlo-první dokončený start raketoplánu s hladkým přistáním v CR. Jen pár poznatků ,po skončení tahu se model trochu propadl , jetli řízením nebo ztrátou vztlaku.Druhá věc mě překvapila ,že model docela pěkně doklouzal ,čekal sem že spadne jak kámen. Takže super. V motoru bylo použito jen jedno jádro pr.44mm L-150mm a menší kanál pr.12mm pro delší běh.Zvolil sem i větší trysku (10mm) a tím menší zahrazení a pomalejší rozběh. A docela to fungovalo. A hybrid do RK-rozhodně to není špatná myšlenka ,ale zas hromada práce. Jinak Bédo vytrvej.
HP
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Pandy
- Offline
- Expert
Méně
Více
- Příspěvky: 627
- Obdržená poděkování 40
9 roků 7 měsíců zpět #2902
od Pandy
Odpověděl Pandy pro téma Má součastná tvorba :)
Hybridní motor do toho raketoplánu by bylo celkem zajímavé řešení ,akorát by to chtělo co nejvíce šetřit hmotností tj. motor hliníkový s hadičkou od nádrže v špici by to bylo celkem jednoduché řešení protože painbol dělá celou řadu panceřových hadiček akorát by bylo třeba vzít v potaz to, že v hadičce by byl vzduch jenž by na 99% při zážehu sfoukl zážehovou tabletu. Je třeba si to představit jako píst vzduchu jenž je tlačen kapalným N2O. Na motoru by muselo být něco jako odvzdušnění .
Motor má velmi dlouhý chod 3 sec naplno a potom ještě 3 sec táhne plynová složka . Výhoda je že při malém zahrazení motor nedostane velký kopanec a střední tah by odpovídal možnostem raketoplánu.
Motor má velmi dlouhý chod 3 sec naplno a potom ještě 3 sec táhne plynová složka . Výhoda je že při malém zahrazení motor nedostane velký kopanec a střední tah by odpovídal možnostem raketoplánu.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Béda
- Offline
- Začátečník
Méně
Více
- Příspěvky: 160
- Obdržená poděkování 3
9 roků 7 měsíců zpět - 9 roků 7 měsíců zpět #2899
od Béda
Odpověděl Béda pro téma Má součastná tvorba :)
Děkuji za uznání a za poklony, navíc od těch nejzkušenějších. Co já chudák teraz s tím. Dušan mi zvedá laťku po půl metrech. Ono jde hlavně o váhu na tom zadku. Ta by neměla přesáhnout u prázdého motoru 400g. Teď je to 375g. Palivo je KN/SB 300g. O předek tolika nejde, tam už je teď ocelové závaží 300 gramů. A na váze baterií jsem schválně také nešetřil. Takže na předek může klidně přijít užitečná zátěž pěkných 350g (v podobě vyprázdněné lahve N2O) a lehčí akumulátory o 50g. Řešení bych viděl tím pádem v hybridu. Lahev ve špici, hadice a motor. Ale je to jen jedna z možností. To teda nevim ( Dušane) jak to budu stíhat. Já se v těch hybridech (zatím) nevyznám, ale co není může být. Koukám že názory co tam příště (na Koprník) vrazit jsou různé. Musím si to nechat projít hlavou a prokonzultovat.
Zatím bych se držel hesla "Když to funguje, tak do toho nehrabej. " Ale ta výška a jeden manévr je málo. Musím to dostat do dvoj až trojnásobné výšky. Takže ty jednorázové boostery a k tomu 2 přebíjecí motory po sobě je taky možnost.
Béda, středisko řízených raket
Zatím bych se držel hesla "Když to funguje, tak do toho nehrabej. " Ale ta výška a jeden manévr je málo. Musím to dostat do dvoj až trojnásobné výšky. Takže ty jednorázové boostery a k tomu 2 přebíjecí motory po sobě je taky možnost.
Béda, středisko řízených raket
Poslední změna: 9 roků 7 měsíců zpět uživatelem Béda.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Pandy
- Offline
- Expert
Méně
Více
- Příspěvky: 627
- Obdržená poděkování 40
9 roků 7 měsíců zpět #2896
od Pandy
Odpověděl Pandy pro téma Má součastná tvorba :)
Bédo...pěkná práce jde vidět , že jsem se v tobě rozhodně nezklamal a na lidi mám dobrý čich, proto nelituji úsilí na Sázené mého silného lobování u nejvyšších míst za start Stříbrného sršně ,kteří tomu nebyli moc nakloněni.
jde vidět,že čelní odpor stroje je dost značný a i poměrně silný motor má co dělat a je tak na hranici. Dva motory by bylo řešení ,sice bych se trochu v tomto případě obával výsledného nesouměrného tahu ale přiznám se nevím co by se stalo.
Já bych navrhl použít silnější motor někde kolem 500Ns jenž je v vývojové řadě hned za použitým motorem konstruktéra HP Faktem ale zůstává ,že tento motor opravdu zabere a i drobná nesouosost by mohla vést k havárii.
jde vidět,že čelní odpor stroje je dost značný a i poměrně silný motor má co dělat a je tak na hranici. Dva motory by bylo řešení ,sice bych se trochu v tomto případě obával výsledného nesouměrného tahu ale přiznám se nevím co by se stalo.
Já bych navrhl použít silnější motor někde kolem 500Ns jenž je v vývojové řadě hned za použitým motorem konstruktéra HP Faktem ale zůstává ,že tento motor opravdu zabere a i drobná nesouosost by mohla vést k havárii.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Dušan
- Offline
- Začátečník
Méně
Více
- Příspěvky: 106
- Obdržená poděkování 11
9 roků 7 měsíců zpět #2891
od Dušan
Odpověděl Dušan pro téma Má součastná tvorba :)
Hmmm !!! No pane kolego vidím že moja kritika cca 0,5 roku spátky na onom PF padla na úrodnú pôdu a nevyšla nazmar.
Nádhera Pane kolego smekám a hlboko klaním. Čistá rýchla práca. Môj Odhad na tých 320 Ns celkom dobrý páč raketoplán má dosť veľký čelný odpor proti naším klasickým raketám. Chcelo by to 2 motory 340 Ns a zapáliť po sebe tak z 1 sec prodlevou.
Na ďalšieho 0,5 roku máš za úlohu dodelat bústry , nádrž - a jestli to do Koprníku nesťhneš tak si ma neželaj
Nádhera Pane kolego smekám a hlboko klaním. Čistá rýchla práca. Môj Odhad na tých 320 Ns celkom dobrý páč raketoplán má dosť veľký čelný odpor proti naším klasickým raketám. Chcelo by to 2 motory 340 Ns a zapáliť po sebe tak z 1 sec prodlevou.
Na ďalšieho 0,5 roku máš za úlohu dodelat bústry , nádrž - a jestli to do Koprníku nesťhneš tak si ma neželaj
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Moderátoři: Koudy
Vygenerováno za 0.340 sekund