- Příspěvky: 140
- Obdržená poděkování 6
Má součastná tvorba :)
- vojta
- Offline
- Začátečník
Méně
Více
9 roků 7 měsíců zpět - 9 roků 7 měsíců zpět #2927
od vojta
Odpověděl vojta pro téma Má součastná tvorba :)
Tak DWG formát jako přílohu neumím vložit,kdo bude chtít , tomu zašlu ne e-mail
Vojta
Vojta
Poslední změna: 9 roků 7 měsíců zpět uživatelem vojta.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- vojta
- Offline
- Začátečník
Méně
Více
- Příspěvky: 140
- Obdržená poděkování 6
9 roků 7 měsíců zpět - 9 roků 7 měsíců zpět #2926
od vojta
Odpověděl vojta pro téma Má součastná tvorba :)
Opravdu pěkná čistá práce.
Výkresy jsou k dispozici,bohužel je to ještě ve starší verzi SktechUpu a při převodu na PDF formát nejsem schopen to převést v měřítku 1:1.Výkres v PDF je nutno zmenšit na 73% pak by to mělo být Ok.Jinak je možno bezproblémově vytisknou ve formátu DWG zde přiloženého z jakéhokoliv CAD programu volně ke stažení třeba tenhle www.slunecnice.cz/sw/a9cad/ . Ovšem pozor na průměry těch motorových přepážek.Jsou dané použitým tubusem.Nutno zkontrolovat vnitřní průměr použitého tubusu a upravit.Na stavbu je použita pur hlavice od Honzy.
Má konstrukce,papír tubus,stabilizátory tvrdá balsa 3mm ,motor.přepážka 4mm letecká překližka.Těžiště CG 30,5cm od spodní hrany trupu rakety .
Výkresy jsou k dispozici,bohužel je to ještě ve starší verzi SktechUpu a při převodu na PDF formát nejsem schopen to převést v měřítku 1:1.Výkres v PDF je nutno zmenšit na 73% pak by to mělo být Ok.Jinak je možno bezproblémově vytisknou ve formátu DWG zde přiloženého z jakéhokoliv CAD programu volně ke stažení třeba tenhle www.slunecnice.cz/sw/a9cad/ . Ovšem pozor na průměry těch motorových přepážek.Jsou dané použitým tubusem.Nutno zkontrolovat vnitřní průměr použitého tubusu a upravit.Na stavbu je použita pur hlavice od Honzy.
Má konstrukce,papír tubus,stabilizátory tvrdá balsa 3mm ,motor.přepážka 4mm letecká překližka.Těžiště CG 30,5cm od spodní hrany trupu rakety .
Poslední změna: 9 roků 7 měsíců zpět uživatelem vojta.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- dudo
- Offline
- Nováček
Méně
Více
- Příspěvky: 43
- Obdržená poděkování 0
9 roků 7 měsíců zpět #2925
od dudo
Odpověděl dudo pro téma Má součastná tvorba :)
Dĺžka 850 mm, trup priemer 60 mm a je to na Ros-ku.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- jojocri
- Offline
- Začátečník
Méně
Více
- Příspěvky: 229
- Obdržená poděkování 6
9 roků 7 měsíců zpět #2924
od jojocri
Odpověděl jojocri pro téma Má součastná tvorba :)
Marian,
pekná práca . Na aký motor to je , aké to má rozmery ?
Jojo
pekná práca . Na aký motor to je , aké to má rozmery ?
Jojo
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- dudo
- Offline
- Nováček
Méně
Více
- Příspěvky: 43
- Obdržená poděkování 0
9 roků 7 měsíců zpět #2921
od dudo
Odpověděl dudo pro téma Má součastná tvorba :)
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- vojta
- Offline
- Začátečník
Méně
Více
- Příspěvky: 140
- Obdržená poděkování 6
9 roků 7 měsíců zpět #2920
od vojta
Chlapi
Zapomínáte na jednu věc,jedná se o křídlo dvojté delty řízené evelony.Pokud se nebudu bavit o těžišti raketoplánu (holá nutnost),přichází dost podstatný prvek u zde použité delty a to klopivý moment.Bohužel dedukuji jen dle fotky a reakcí pilota při letu.Při startu viz fotka jsou vidět evelony v negativní poloze,tj. potlačeno tím potlačením se koriguje klopivý moment vzniklý tahem motoru v tlačném uspořádání a částečně profilu křídla + dost přispívá úhel startu raketoplánu(statická stabilita).čili čím bude větší úhel startu tím víc se bude statická stabilita přibližovat k neutrálnímu bodu (představte si to jako páku) bude to ještě víc nestabilnější. Po vyhoření motoru je třeba přejít na kladný klopivý moment ono natažení těch evelonu nahoru.Z toho jsou prakticky jen dvě cesty a zvyšování výkonu to rozhodně není ( čím větší výkon,tím rozdílné klopivé momenty).První osadit gyro v režimu AVCS s nastavením zisku ať už dalkově či né .
Pak je možno experimentovat z nějakým navyšováním výkonu ovšem za předpokladu zda to ustojí drak.Nebo zvolit motor s nižším plynulým tahem a delším chodem.(to musí vyřešit motoráři) A nebo zvolit cestu jako skutečný raketoplán dostat jej nahoru pomocí raket a spět klouzavým letem.Že to není jednoduché by mohl jistě vyprávět Karel Jeřábek . Ono ustát stabilitu tak různorodého hebla jen aerodynamicky není sranda,když ve skutečnosti to řídí několik počítačů.
Odpověděl vojta pro téma Má součastná tvorba :)
Ahoj Béďo,
možná by jako další malý krok vpřed pomohlo použít Honzův motor 460 Ns ( má stejný průměr jako 340 Ns , jen je delší a má 3 zrna místo 2 zrn u 340 Ns) , vyšší impulz motoru bych zkusil zkombinovat se startem pod úhlem cca 75-80o , aby model nabral co největší výšku ...
Mirek
Chlapi
Zapomínáte na jednu věc,jedná se o křídlo dvojté delty řízené evelony.Pokud se nebudu bavit o těžišti raketoplánu (holá nutnost),přichází dost podstatný prvek u zde použité delty a to klopivý moment.Bohužel dedukuji jen dle fotky a reakcí pilota při letu.Při startu viz fotka jsou vidět evelony v negativní poloze,tj. potlačeno tím potlačením se koriguje klopivý moment vzniklý tahem motoru v tlačném uspořádání a částečně profilu křídla + dost přispívá úhel startu raketoplánu(statická stabilita).čili čím bude větší úhel startu tím víc se bude statická stabilita přibližovat k neutrálnímu bodu (představte si to jako páku) bude to ještě víc nestabilnější. Po vyhoření motoru je třeba přejít na kladný klopivý moment ono natažení těch evelonu nahoru.Z toho jsou prakticky jen dvě cesty a zvyšování výkonu to rozhodně není ( čím větší výkon,tím rozdílné klopivé momenty).První osadit gyro v režimu AVCS s nastavením zisku ať už dalkově či né .
Pak je možno experimentovat z nějakým navyšováním výkonu ovšem za předpokladu zda to ustojí drak.Nebo zvolit motor s nižším plynulým tahem a delším chodem.(to musí vyřešit motoráři) A nebo zvolit cestu jako skutečný raketoplán dostat jej nahoru pomocí raket a spět klouzavým letem.Že to není jednoduché by mohl jistě vyprávět Karel Jeřábek . Ono ustát stabilitu tak různorodého hebla jen aerodynamicky není sranda,když ve skutečnosti to řídí několik počítačů.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Moderátoři: Koudy
Vygenerováno za 0.351 sekund