- Příspěvky: 261
- Obdržená poděkování 9
Má součastná tvorba :)
- Michal K
- Offline
- Začátečník
Méně
Více
9 roků 7 měsíců zpět #2933
od Michal K
Odpověděl Michal K pro téma Má součastná tvorba :)
Ahoj Béďo,
klobouk dolů, je to paráda.
Nevím, jestli preferuješ jen vesmírné raketoplány. V případě, že ne, bych měl pár námětů na realizaci:
MGM-13 Mace
en.wikipedia.org/wiki/MGM-13_Mace
CIM-10 BOMARC
cs.wikipedia.org/wiki/CIM-10_Bomarc
AQM-37 Jayhawk - ten měl i ve skutečnosti dva hybridní motory.
en.wikipedia.org/wiki/Beechcraft_AQM-37_Jayhawk
SM-64 Navaho
en.wikipedia.org/wiki/SM-64_Navaho
RC raketám zdar,
M
klobouk dolů, je to paráda.
Nevím, jestli preferuješ jen vesmírné raketoplány. V případě, že ne, bych měl pár námětů na realizaci:
MGM-13 Mace
en.wikipedia.org/wiki/MGM-13_Mace
CIM-10 BOMARC
cs.wikipedia.org/wiki/CIM-10_Bomarc
AQM-37 Jayhawk - ten měl i ve skutečnosti dva hybridní motory.
en.wikipedia.org/wiki/Beechcraft_AQM-37_Jayhawk
SM-64 Navaho
en.wikipedia.org/wiki/SM-64_Navaho
RC raketám zdar,
M
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Pandy
- Offline
- Expert
Méně
Více
- Příspěvky: 627
- Obdržená poděkování 40
9 roků 7 měsíců zpět #2932
od Pandy
Odpověděl Pandy pro téma Má součastná tvorba :)
Ano Bedo.. je to naprosto tak. Výměnou vstřikovače což je jen mosazné kolečko se mění výkon motoru, vše ostaní zůstává. Je třeba si ale uvedomit,že vstřikovač tj.počet direk a jejich velikost je vždy navržena na maximální tah ,tomu pochopitelně odpovídá velikost trysky pokud dirky zmenším či jejich počet výkon poklesne ,je jasné že tato regulace nebude fungovat v rozpětí 0 až 100% .
Výhodou je jak píšeš nemusiš klohnit nějaké polivo stačí kus trubky ,nebo z epoxidu odleješ do lajneru nějakou hmotu ,třeba dentakryl, možností je mraky. Funguje i tlustotstěná papírová trubka ,v podstatě cokoliv co na vzduc¨hu aspon trochu hoří.
Nevýhodou je sehnat N2O a manipulace s kapalným plynem + vše kolem vysokého tlaku a skladování.
Výhodou je jak píšeš nemusiš klohnit nějaké polivo stačí kus trubky ,nebo z epoxidu odleješ do lajneru nějakou hmotu ,třeba dentakryl, možností je mraky. Funguje i tlustotstěná papírová trubka ,v podstatě cokoliv co na vzduc¨hu aspon trochu hoří.
Nevýhodou je sehnat N2O a manipulace s kapalným plynem + vše kolem vysokého tlaku a skladování.
Poděkovali: Béda
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Béda
- Offline
- Začátečník
Méně
Více
- Příspěvky: 160
- Obdržená poděkování 3
9 roků 7 měsíců zpět #2931
od Béda
Odpověděl Béda pro téma Má součastná tvorba :)
Ty 3 hybridní motory, to by byla nehorázná machrovina. Třeba na to dojde, ale zatím bude dalším krokem ten pomaleji běžící jeden motor. Nejspíše bude o kousek delší jak doporučoval myslím Mirek, kanálkový, ale s pomalým palivem. Nebo čelní, ale s odhoříváním s cenrálním drátkem či dvěma drátky. Ten N2O že se dá štelovat jen vstřikovací tryskou, to jsem netušil. A jestli to dobře chápu, navíc bych nemusel klohnit palivo na sporáku, stačilo by kus nějaké umělé hmoty co přesně pasuje do "laufu". To je dobře že jsi to takhle rozpitval a navrhnul dábelská řešení. Třeba se do lahváčů časem pustí někdo další.
Rampa Mc Kvák
Rampa Mc Kvák
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Pandy
- Offline
- Expert
Méně
Více
- Příspěvky: 627
- Obdržená poděkování 40
9 roků 7 měsíců zpět #2930
od Pandy
Odpověděl Pandy pro téma Má součastná tvorba :)
Nechci ti Bedo nasazovat brouka do hlavy , ale hybridní motor by byl do toho draka ideální. Vyhodou tohoto motoru je,že pokud chceš změnit tah tak stačí vyměnit v motoru tzv. vstřikovač což je jen mosazné kolečko s dirkama. Počet direk a jejich velikost určuje delku chodu a tah motoru. Takže sadou koleček si mužeš pěkně výkon přizpůsobovat.
Ještě mě napadla taková konstrukční šílenost vzhledem k tomu , že ty jsi na šílenosti expert a v podstatě to ani šílenost není , jde oto ,že v nose máš jednu centrální lahev s N2O a z ní hadičkou vedeš plyn do motoru . Potud nic extra ,ale napadlo mě dát dozadu motory 3 tak jak je to veskutečnosti a před motory udělat něco jako rozdělovač plynu na 3 větve. Konstrukčně opět nic neřešitelného . Ale výsledný efekt tak ten by stál zato . Pokud by se vyřešil problém s centrálním otevřením u lahve pomocí nějakého serva motory by blafly naprosto sinchronně. A motor to v podstatě nic není stačí kus trubky tryska dovnitř kousek PE, PP kulatiny s dírou uprostřed . Dozajista si představíš ten nádhernej modelářskorealistický efekt.
Motory by nemusely být 50 mm bohatě by stačilo něco kolem 30 mm .
Ještě mě napadla taková konstrukční šílenost vzhledem k tomu , že ty jsi na šílenosti expert a v podstatě to ani šílenost není , jde oto ,že v nose máš jednu centrální lahev s N2O a z ní hadičkou vedeš plyn do motoru . Potud nic extra ,ale napadlo mě dát dozadu motory 3 tak jak je to veskutečnosti a před motory udělat něco jako rozdělovač plynu na 3 větve. Konstrukčně opět nic neřešitelného . Ale výsledný efekt tak ten by stál zato . Pokud by se vyřešil problém s centrálním otevřením u lahve pomocí nějakého serva motory by blafly naprosto sinchronně. A motor to v podstatě nic není stačí kus trubky tryska dovnitř kousek PE, PP kulatiny s dírou uprostřed . Dozajista si představíš ten nádhernej modelářskorealistický efekt.
Motory by nemusely být 50 mm bohatě by stačilo něco kolem 30 mm .
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- vojta
- Offline
- Začátečník
Méně
Více
- Příspěvky: 140
- Obdržená poděkování 6
9 roků 7 měsíců zpět #2929
od vojta
Video potvrdilo tvá slova,kde je krásně vidět kdy se střídá klopivý moment způsobený tahem motoru korigovaný vychýlením evelonů dolu a reakcí raketoplánu po vyhoření motoru , kdy je klopivý moment motoru vystřídán klop. momentem způsobeným vychýlenými evelony dolů které musíš korigovat natažením evelonů(já už jsem sotva stačil zareagovat. A i kdybych bleskově zareagoval a prudce to natáhnul, silně vychýlené elevony by to taky mohlo urvat) Toto by mohlo odstranit právě to gyro,nebo jak píšeš další cesta motor nižšího výkonu ovšem z delším chodem.Ostatní jak jsem psal v předešlém příspěvku
Dovolil jsem si z tvého videa udělat výřez právě té reakce co jsem já i ty tady popsal
Ať se daří
Vojta
Odpověděl vojta pro téma Má součastná tvorba :)
Ahoj BédoPři posledním startu bylo v motoru dvoujádro a já už jsem sotva stačil zareagovat. A i kdybych bleskově zareagoval a prudce to natáhnul, silně vychýlené elevony by to taky mohlo urvat. Nebo zlomit dělená křídla. Rychlost mašiny na konci tahu mohla být přes 200km/h.
Video potvrdilo tvá slova,kde je krásně vidět kdy se střídá klopivý moment způsobený tahem motoru korigovaný vychýlením evelonů dolu a reakcí raketoplánu po vyhoření motoru , kdy je klopivý moment motoru vystřídán klop. momentem způsobeným vychýlenými evelony dolů které musíš korigovat natažením evelonů(já už jsem sotva stačil zareagovat. A i kdybych bleskově zareagoval a prudce to natáhnul, silně vychýlené elevony by to taky mohlo urvat) Toto by mohlo odstranit právě to gyro,nebo jak píšeš další cesta motor nižšího výkonu ovšem z delším chodem.Ostatní jak jsem psal v předešlém příspěvku
Dovolil jsem si z tvého videa udělat výřez právě té reakce co jsem já i ty tady popsal
Ať se daří
Vojta
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Béda
- Offline
- Začátečník
Méně
Více
- Příspěvky: 160
- Obdržená poděkování 3
9 roků 7 měsíců zpět #2928
od Béda
Odpověděl Béda pro téma Má součastná tvorba :)
Takže ještě k tomu raketoplánu. Lítá to spolehlivě, nahoru vždycky rovně bez zásahu do řízení. Dolů se to řídí snadno, dá se s tim normálně přistát. Jediné co tobu chybí je delší běh motoru se slabším tahem než je na tomto 3 vteřinovém videu. Záznam je zkrácen na běh motoru, pak už na videu stejně neni skoro nic vidět. Optimální úhel startu vidim odklon od kolmice 10 až 20 stupňů, to popdle síly a směru větru.
autofoliepraha.sweb.cz/3%20start%20Hodkovice.MOV
Béda, středisko řízených raket
autofoliepraha.sweb.cz/3%20start%20Hodkovice.MOV
Béda, středisko řízených raket
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Moderátoři: Koudy
Vygenerováno za 0.319 sekund