- Příspěvky: 627
- Obdržená poděkování 40
Vlastní výroba motorů
- Pandy
- Offline
- Expert
Méně
Více
8 roků 4 měsíců zpět #3822
od Pandy
Odpověděl Pandy pro téma Vlastní výroba motorů
Pokud čas dovolí ,dám dohromady článek o bakelitu a močovinoformaldehydových lepidlech. Bude to přesný postup jak vyrobit made in home bakelit , formaldehydová lepidla ,licí formaldehydové pryskyřice a práškové lisovací pryskyřice a to jak močovinové tak i fenolové . Dopředu ale upozorňuji ,že bez základních znalostí laboratorní techniky a trochu lepšího lab. vybavení tj. destilačního chladiče vývěvy a zkušeností jak na vákuovou destilaci to ale nepůjde. Taktéž práce s fenolem a formaldehydem jenž se dají běžně koupit a nejsou nijak drahé ale vzhledem k jejich intenzivnímu zápachu nebude práce do panelového bytu.
Pokud ovšem někdo zvládne přípravu sférického AP ,odlévání kompozitních motorů to budeovšem brnkačka .
Pouze nevím jak článek dostanu do knihovny .
Pokud ovšem někdo zvládne přípravu sférického AP ,odlévání kompozitních motorů to budeovšem brnkačka .
Pouze nevím jak článek dostanu do knihovny .
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Mirek
- Offline
- Moderátor
Méně
Více
- Příspěvky: 1246
- Obdržená poděkování 81
8 roků 4 měsíců zpět #3810
od Mirek
Odpověděl Mirek pro téma Vlastní výroba motorů
Mohlo by to asi být toto:
Resin 421
www.agglu.sk/index.php/produkty/produkty...unicol/101-resin-421
www.drevoned.cz/a-53-resin-421.html
www.eshop-upepanka.cz/lepidla/248-agglu-resin-421.html
www.potrebytruhlaru.cz/www-potrebytruhla...pidla/34-3-Resin-421
tech. list je v příloze ...
Honzovi jsem již pslal emailem
Mirek
Resin 421
www.agglu.sk/index.php/produkty/produkty...unicol/101-resin-421
www.drevoned.cz/a-53-resin-421.html
www.eshop-upepanka.cz/lepidla/248-agglu-resin-421.html
www.potrebytruhlaru.cz/www-potrebytruhla...pidla/34-3-Resin-421
tech. list je v příloze ...
Honzovi jsem již pslal emailem
Mirek
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Pandy
- Offline
- Expert
Méně
Více
- Příspěvky: 627
- Obdržená poděkování 40
8 roků 4 měsíců zpět #3808
od Pandy
Odpověděl Pandy pro téma Vlastní výroba motorů
Fenolformaldehydová pryskyřice ,nejmenovala se přesně Umacol B ??
Mám před sebou knihu lepidla a jejich příprava kde je výčet všech lepidel vyráběných v ČSSR ,bohužel kniha je z roku 1966 a název Unicol tam není. Umacol B vyráběla VCHZ Synthezia Semtín .Nikdy jsem ale na toto lepidlo nenarazil . Mám pocit že tzv UMA v Symthezii je z velké části zrušená. Což ovšem neznamená, že se toto lepidlo nemusí vyrábět jinde.
Mám před sebou knihu lepidla a jejich příprava kde je výčet všech lepidel vyráběných v ČSSR ,bohužel kniha je z roku 1966 a název Unicol tam není. Umacol B vyráběla VCHZ Synthezia Semtín .Nikdy jsem ale na toto lepidlo nenarazil . Mám pocit že tzv UMA v Symthezii je z velké části zrušená. Což ovšem neznamená, že se toto lepidlo nemusí vyrábět jinde.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tonday
- Offline
- Nováček
Méně
Více
- Příspěvky: 59
- Obdržená poděkování 4
8 roků 4 měsíců zpět - 8 roků 4 měsíců zpět #3807
od Tonday
Odpověděl Tonday pro téma Vlastní výroba motorů
Ten motor sem dělal z Al trubky . Zrno hořelo jako Bates , zážeh pyrosloží
Magnalium+S+KNO3+Fe2O3 tuto směs sem smíchal pojivem s ganagonu rozpuštěnécho acetonem, nanesl sem to na stopinu v trubičce.
Tu výtokovou trisku zkrátím , už sem to tu na foru četl....
Magnalium+S+KNO3+Fe2O3 tuto směs sem smíchal pojivem s ganagonu rozpuštěnécho acetonem, nanesl sem to na stopinu v trubičce.
Tu výtokovou trisku zkrátím , už sem to tu na foru četl....
Poslední změna: 8 roků 4 měsíců zpět uživatelem Tonday.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Mirek
- Offline
- Moderátor
Méně
Více
- Příspěvky: 1246
- Obdržená poděkování 81
8 roků 4 měsíců zpět #3806
od Mirek
Odpověděl Mirek pro téma Vlastní výroba motorů
Ahoj Tonday ,
Myslím, že je dost chybějících údajů a hodně optimizmu.
Nakkova A100 je hodně stará a i zde'CR) již vícekrát opakovaná konstrukce.
Jak Honza velmi správně píše použití oceli na plášť spalovací komory je nevhodné a nebezpečné.
Hustota oceli a její mechanické vlastnosti generují po roztržení pláště střepiny s velkým doletem (hustota). Motor je navržen na vysoký pracovní tlak 6,9 - 8,3 MPa!!
KNSB palivo v takto relativně "malých " motorech nedosahuje tak vysoké Isp=127.
Ve skutečnosti je to kolem Isp=100-105.
Použitá tryska je nesmyslně přeexpandovaná , má expazní poměr 12,4 , pro tento motor postačuje exp, poměr cca 3,5-4 !
Přeexpandovaná tryska má ve skutečnosti horší účinnost (odtržení toku plynů od stěn trysky před koncem trysky).
Dalšími otázkami je kvalita použitého paliva (suroviny, semletí, sítování, tavení, odlití). Jednoduchým kritériem je dosažená hustota paliva v zrnu paliva. Pro KNSB by měla být cca 1,82 gr/cm3 , ideálně až 1,84 gr. / cm3.
Dále je tu otázka zážehu motoru (paliva).
Motor požívá jedno dlouhé nedělené zrno nemá BATES geometrii, takže hoření je hodně progresivní ( nárůst zahrazení a tedy i tlaku). Případné zmenšení kritického průřezu) zbytky zážehového systému, úlomkem paliva může lehce vést k destrukci motoru.
Nekvalitní zážeh , může zase způsobit podstatně nižší skutečné zahrazení a tak palivo ve menším nebo větším rozsahu vyhoří při nižším tlaku(zahrazení) a tedy i Isp.
Motor A100 je obvykle upravován na Al trubky s vnitřním průměrem 30-31 mm , tloušťka stěny cca 2 mm. s různou délkou motoru dle tvaru a počtu palivových zrn.
Pro ilustraci je c příloze tahový diagram z Redalsu pro motor tohoto typu , Al trubka fí 31/35 mm , cca 116 gr paliva (sorbitolové) ... Jako tryska je použitá bakelitová tryska z použité ROS-ky upravená na průměr 7 mm. Jištěná segerkou. Motor má dvě zrna , každé o délce cca 63 mm.
Jsem celkem zvědav na tebou naměřené parametry motoru.
Honzův odhad dostupu modelu s tímto motorem je celkem hodně realistický ...
Mirek
Myslím, že je dost chybějících údajů a hodně optimizmu.
Nakkova A100 je hodně stará a i zde'CR) již vícekrát opakovaná konstrukce.
Jak Honza velmi správně píše použití oceli na plášť spalovací komory je nevhodné a nebezpečné.
Hustota oceli a její mechanické vlastnosti generují po roztržení pláště střepiny s velkým doletem (hustota). Motor je navržen na vysoký pracovní tlak 6,9 - 8,3 MPa!!
KNSB palivo v takto relativně "malých " motorech nedosahuje tak vysoké Isp=127.
Ve skutečnosti je to kolem Isp=100-105.
Použitá tryska je nesmyslně přeexpandovaná , má expazní poměr 12,4 , pro tento motor postačuje exp, poměr cca 3,5-4 !
Přeexpandovaná tryska má ve skutečnosti horší účinnost (odtržení toku plynů od stěn trysky před koncem trysky).
Dalšími otázkami je kvalita použitého paliva (suroviny, semletí, sítování, tavení, odlití). Jednoduchým kritériem je dosažená hustota paliva v zrnu paliva. Pro KNSB by měla být cca 1,82 gr/cm3 , ideálně až 1,84 gr. / cm3.
Dále je tu otázka zážehu motoru (paliva).
Motor požívá jedno dlouhé nedělené zrno nemá BATES geometrii, takže hoření je hodně progresivní ( nárůst zahrazení a tedy i tlaku). Případné zmenšení kritického průřezu) zbytky zážehového systému, úlomkem paliva může lehce vést k destrukci motoru.
Nekvalitní zážeh , může zase způsobit podstatně nižší skutečné zahrazení a tak palivo ve menším nebo větším rozsahu vyhoří při nižším tlaku(zahrazení) a tedy i Isp.
Motor A100 je obvykle upravován na Al trubky s vnitřním průměrem 30-31 mm , tloušťka stěny cca 2 mm. s různou délkou motoru dle tvaru a počtu palivových zrn.
Pro ilustraci je c příloze tahový diagram z Redalsu pro motor tohoto typu , Al trubka fí 31/35 mm , cca 116 gr paliva (sorbitolové) ... Jako tryska je použitá bakelitová tryska z použité ROS-ky upravená na průměr 7 mm. Jištěná segerkou. Motor má dvě zrna , každé o délce cca 63 mm.
Jsem celkem zvědav na tebou naměřené parametry motoru.
Honzův odhad dostupu modelu s tímto motorem je celkem hodně realistický ...
Mirek
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Honza
- Offline
- Začátečník
Méně
Více
- Příspěvky: 167
- Obdržená poděkování 10
8 roků 4 měsíců zpět #3805
od Honza
Odpověděl Honza pro téma Vlastní výroba motorů
Ahoj všichni .Potřebuju poradit kde sehnat fenolovou pryskyřici (fenolformaldehyd)dříve se normálně sehnala , pořád se s ní pracuje ale nejde sehnat.Tak jestli někdo má nebo může sehnat hodně pomůže vývoji raket. motorů.Dříve se snad jmenovala Unicol. Díky Honza
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Moderátoři: Koudy
Vygenerováno za 0.349 sekund